Hoe zet ik parkeerkosten op de factuur naar de opdrachtgever?

Met de opdrachtgever heb ik afgesproken dat ik alle onkosten op de factuur kan zetten. Nu kom ik er achter dat op veel parkeertickets geen btw zit. Moet ik dan het hele bedrag op de factuur zetten en dan 21% btw heffen? Er is in mijn factuur sprake van één hoofdactiviteit waar 21% BTW op zit, dus ik kan dan niet op de parkeerkosten geen BTW heffen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

Als je parkeerkosten doorbelast aan je opdrachtgever, is dit een dienst die je levert.
Als jij over jouw diensten btw moet berekenen, moet je dit ook over de parkeerkosten doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook postzegels: als je postzegels koopt, betaal je hier geen btw over.
De wet op de omzetbelasting stelt dat: "Portokosten die bij de levering van goederen in rekening worden gebracht, behoren tot de vergoeding waarover belasting is verschuldigd. Hierbij is hetzelfde BTW-tarief van toepassing als dat van die goederen."
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt!