kan ik mijn aanslag brief nogmaals aanvragen?

ik ben mijn definitieve aanslag inkomstenbelasting kwijtgeraakt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K
SimonV
9 jaar geleden
Het lijkt me logisch dat dit moet kunnen.
Je zou de belastingtelefoon voor ondernemers kunnen bellen:
Tel. (0800) 0543
SimonV
9 jaar geleden
In België gaat het zo:
De Vlaamse Belastingdienst kan u inderdaad een duplicaat van de aanslag bezorgen. Ter bescherming van de privacy, moet u dit schriftelijk aanvragen bij de Vlaamse Belastingdienst. In dit schrijven vermeldt u best volgende gegevens:
•uw naam en voornaam
•uw adres
•uw rijksregisternummer
•adres van het belaste onroerend goed
•het aanslagjaar

Het beste antwoord

Ja, je kunt telefonisch een kopie van je aanslag aanvragen. Die krijg je binnen 10 werkdagen toegestuurd. Je kunt inderdaad ook een IB60-verklaring aanvragen. Daarop staan je inkomsten van een bepaald jaar en die kunnen anders zijn dan de bedragen op je aanslag. Ook een IB60-verklaring vraag je telefonisch aan. Binnen 5 werkdagen krijg je de verklaring toegestuurd. Ons telefoonnummer is 0800-0543.

Vriendelijke groet,
Toon
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan, maar je rijgt niet een exacte kopie. Als je met de belastingtelefoon belt dan krijg je in het menu een optie waarin je kunt vragen om een ib-60 formulier. Dit is een vergelijkbaar uittreksel van je inkomen. Je krijgt dit formulier dan binnen 5 dagen toegestuurd,