Vanaf welke leeftijd mag je je inschrijven bij de kamer van koophandel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag zelf is al beantwoord, maar wat ik wil aanvullen is: Bezint eer je begint, als je inschrijft, moet je ineens aan allerlij verplichtingen voldoen, zoals 4x /jaar btw opgeven en/of betalen/ontvangen. Je boekhouding moet helemaal tiptop in orde zijn, waarschijnlijk boekhouder nodig. En als je een keer te laat bent, krijg je gelijk flinke boetes.
Dus als het niet persé hoeft, zou ik nog even wachten.

Antwoorden (3)

Minimumleeftijd voor ondernemers
Om ondernemer te worden dient u zich in te schrijven in het Handelsregister bij de kamer van Koophandel. De KvK hanteert hierbij een minimumleeftijd van 18 jaar. Onderstaande informatie is afkomstig van de Kamer van Koophandel:

Definitie minderjarigen
De definitie van minderjarigen is als volgt: “zij die de ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd zijn of gehuwd zijn geweest”. Volgens het Burgerlijk Wetboek zijn minderjarigen handelingsonbekwaam. Dat betekent dat je als minderjarige slechts rechtshandelingen mag verrichten als je toestemming hebt van je wettelijke vertegenwoordiger(s). Dat wil zeggen je ouders of voogd. Rechtshandelingen zijn handelingen die je doet waardoor er rechten en plichten ontstaan. Zoals bijvoorbeeld zaken kopen of huren, of geld lenen. Voor bepaalde (dagelijkse) rechtshandelingen, zoals het kopen van een treinkaartje of een frietje bij de snackbar, heb je die toestemming niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag jezelf inschrijven vanaf je 18e. Wil je toch eerder een KvK-nummer, kan dat onder volmacht van je ouder. Zie eventueel ook daarover de bron. En eventueel de tweede bron ter inspiratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jelle du Chatenier
Titel: Geplaatst: 17 Oktober 2010

Geregistreerd:
14 Oktober 2010
Berichten:
Woonplaats:
Delft (Z-H)
Het is een oud topic maar ik wil hier zeer zeker op reageren.

Ik was 15/16 toen IK een inschrijving deed bij de KVK.
Het KVKnr staat dan ook op mijn naam.

Wel moest hier een ouder/voogd voor mee, maar die hoefde niks te onderteken.

Wel moesten hier diverse mensen voor geraadpleegd worden, ik was de jongste ondernemer van dit regiokantoor. (enige minderjarige).

Dus het kan wel degelijk, een inschrijving indien je nog minderjarig bent.

_________________
Gebruiker van:
Logivert Mijn webwinkel Pro+