Geldt er een 1:10-verhouding voor inleg op het spaardeel van een spaarhypotheek?

Ik heb een spaarhypotheek. Ik betaal elke maand rente over het leningdeel, en ik leg elke maand een bedrag in op het spaardeel.

Als ik extra wil inleggen op het spaardeel, stelt de Belastingdienst dan de eis dat de hoogste maandelijkse inleg hooguit tien keer de laagste maandelijkse inleg mag zijn?

Zo ja, over welke periode geldt die 1:10-verhouding?
--  Per jaar?
--  Tot de eerstvolgende renteherzieningsdatum?
--  Over de gehele looptijd?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, er geldt geen 1:10-verhouding voor inleg op het spaardeel van een spaarhypotheek. De verhouding is afhankelijk van de bank en de voorwaarden die zij stellen.
Bronnen:
een maand geleden