Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik (voorlopige) hypotheekrente teruggave regelen?

Ik heb een huis gekocht waar ik per 1 november in trek. Nu wil ik graag ook per 1 november de hypotheekrente van de belasting terugkrijgen, hoe moet ik dit regelen? Of is dit te laat?

10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat een beetje hypotheek adviseur, waar jij je hypotheek hebt afgesloten, dit wel kan regelen voor jou. Hij heeft immers alle informatie al.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor de belastingaftrek van de hypotheekkosten naast rente, afsluitprovisie, taxatie en notariskosten hypotheekakte meenemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat kan je regelen door een voorlopige aanslag bij de belastingdienst aan te vragen. Dat duurt ongeveer 6 weken, de uitbetaling is meestal rond de 20e van een maand. Dus nu nog aanvragen zodat je het bedrag voor begin november ontvangt zal niet meer lukken.

Zie de onderstaande link voor het programma waarmee je de voorlopige aanslag kan aanvragen:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/voorlopige_aanslag_nieuw/voorlopige_aanslag_2013/voorlopige_aanslag_aanvragen/verzoek_of_wijziging_voorlopige_aanslag_2013
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding