Hoe vind ik een kamer zonder andere huisgenoten of gezamenlijke kamers?

Ik ben 17 en bijna 18 en wil graag uit huis over half jaartje. Maar ik ben graag zelfstandig dus wil ik ook zelfstandig op kamers/goedkoop appartementje. Maar alles is met studentenhuis of wat dan ook. Hoe word dat anders genoemd? Wat is een gemiddeld prijs voor een 18 jarige voor op kamer of appartement/studio?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kamer huur je bijna altijd in een woning waar ook andere huisgenoten wonen. Dat kunnen andere kamerbewoners zijn (vaak studenten) , maar ook bijv. de eigenaar/bewoner met zijn gezin. En het moet natuurlijk wel betaalbaar voor je zijn. Een ruwe indicatie voor een gemiddelde, ongemeubileerde kamer is 350,- Euro (incl) per maand. Maar het hangt uiteraard af van diverse factoren (aantal m2, locatie etc..) wat uiteindelijk de prijs is. Soms kun je een kamer of studio vinden met weinig huisgenoten, bijv. boven een kleine winkel. Maar dan is de prijs er ook naar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dacht je dat andere mensen van jouw leeftijd zo graag met huisgenoten op een kamer zitten? Heeft te maken met de kosten. Een zelfstandige woonruimte/appartementje is niet te betalen voor een jongere, tenzij je (voltijds) werkt, een erfenis hebt, of je ouders zwaar meebetalen. Denk aan prijzen vanaf 600 euro per maand, excl. water/licht/gas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat anders bestaat meestal niet; zeker niet goedkoop.
Betaalbare appartementen voor werkende mensen zijn vaak al schaars. Je zou eens kunnen zoeken op "studio"; dat is een ruimte met 1 kamer; dus waar woonkamer/slaapkamer/keuken allemaal in 1 kamer zitten. In mijn woonplaats zijn ook een tijdje containerwoningen/spaceboxen voor studenten geweest; mogelijk kun je daarnaar zoeken.
dat zijn (tijdelijke) "appartementjes" in een soort container.

Antwoorden (2)

Je kunt het hier eens proberen: https://www.huurstunt.nl/huren/?advanced_search%5Bhuren_plaats%5D=&advanced_search%5Bhuren_afstand%5D=0&advanced_search%5Bhuren_provincie%5D=0&advanced_search%5Bhuren_van%5D=0&advanced_search%5Bhuren_tot%5D=600&page=5

Voorwaarden zijn vaak wel dat je een vaste baan moet hebben. En als je niet kieskeurig bent van woonplaats. Wil je dit bijvoorbeeld in Amsterdam, dan geeft ik je geen kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk bij meerdere wbv's navraag doen.
Ik ken het voorbeeld van aanleunwoningen (2 kamers) die aan 'jongeren' verhuurd worden. Goed voorbeeld van verhuur die je niet verwacht.
Het is al eerder gezegd, afhankelijk van waar je zoekt en vooral blijven zoeken.