Ik ga met mijn vriendin in een huurhuis wonen. Krijgen wij alle twee huurtoeslag of 1 persoon?

Ik doe de proefberekening.. Daar staat 75 euro... Is dat pp?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Dat is per 'huur' dus voor jullie samen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huurtoeslag staat op naam van één van jullie, maar het gaat wel om jullie gezamenlijke inkomen. Tel dit dus bij elkaar op en doe de berekening. Op het gemeentehuis kunnen ze je helpen met aanvragen, zodat je geen fouten maakt. Dit kost niets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Op het gemeentehuis helpen met de aanvraag huurtoeslag??? Was dat niet in de vorige eeuw. De juiste informatie:
Tegenwoordig gaan de aanvragen veelal digitaal. Veel mensen maken nog gebruik van een papieren aanvraagformulier dat via de Belastingtelefoon aangevraagd kan worden. Zie voo informatie:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2012_aanvragen Informatie Belastingdienst: Wilt u liever persoonlijke hulp bij het aanvragen van uw zorgtoeslag? Ga dan naar de balie van uw belastingkantoor of een ander servicepunt toeslagen bij u in de buurt. Voor een servicepunt kan de onderstaande rekenhulp worden gebruikt. Dit is meestal een Belastingkantoor - regiokantoor. In sommige plaatsen zijn HIP-informatiepunten: Hulp InformatiePunten die eveneens kunnen helpen bij aanvragen / wijzigen van een toeslag.
Zie: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/hip/ Een overzicht van de hulpinformatiepunten vindt u hier:
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/hip/index_nojs.html
Over het algemeen staat er slechts één persoon vermeld als huurder van een huis.(Er zijn wel uitzonderingen).
Het is dan ook die persoon, die de toeslag krijgt.
Stel. dat je met zijn vieren in zo;n huis zou gaan wonen, dan verwacht je toch ook niet 4x de huurtoeslag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als het goed is heb je het gezamenlijk inkomen ingevuld dus krijg je maar 75 euro huursubsidie.
dan heb je nog mazzel dat je nog wat krijgt