Een winkelpand en personeel om klanten te helpen kost geld. De vierkante meters winkel die je nodig hebt om alle producten uit te stallen zijn zeer duur. Zeker als je op een beetje reedelijke locatie wilt zitten.

Een webwinkel kan je vanuit een loods in midden drenthe draaien, waar de kostprijs voor je magazijn laag zijn. Tevens heb je geen bedienend personeel nodig als je het magazijn automatiseert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internetwinkels hebben veel minder kosten. Denk maar aan:

Huur
Energiekosten
Personeelskoste etc.

Daarom kunnen ze goedkoper leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een winkel heeft veel meer lasten dan een internet bedrijf
vaak zijn de huur prijzen van winkelpanden heel hoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op de eerdere antwoorden. Een bedrijf heeft relatief weinig investering nodig om een bedrijf succesvol te maken. Minder voorraad, weinig personeel, geen bedrijfsauto 's enz enz. Daardoor is cashflow gunstig

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit laat zich dus mede terugrekenen in goedkopere producten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet winkels kunnen goedkoper zijn, omdat ze geen overheadkosten (zoals kosten voor een winkel) hebben. Het hangt van het product af of kopen via internet echt goedkoper is. Cd’s en boeken zijn vaak wel voordeliger. Ook het rechtstreeks boeken van een vakantiereis kan goedkoper zijn. Je moet er wel aan denken dat als je via internet koopt de verzendkosten er nog bij komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Webwinkels leveren doorgaans vanuit een kaal magazijn. Dus minder personeelskosten, lage inventariskosten en...... weinig of geen kosten met diefstal!