Kan mijn werkgever mijn rooster compleet omgooien als ik al 2 jaar hetzelfde rooster werk?

Hallo,

Ik werk nu twee jaar lang elke week hetzelfde rooster. (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdagochtend). Nu wil mijn werkgever ineens dat ik op maandagochtend, woensdag, donderdag, vrijdagochtend en zaterdagmiddag kom werken.

Dit is niet alleen 1 dag meer in dezelfde uren, maar ook nog eens op een zaterdagmiddag. In mijn contract staat wel dat ik akkoord ben gegaan om op elke zaterdag ingezet te kunnen worden.

Maar nu is mijn vraag:
Kan de werkgever mijn rooster zo drastisch veranderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De zaterdag kan ik billijken, omdat je daarmee akkoord bent gegaan. Voor de donderdagen zou je werkgever een betere uitleg moeten geven.

Antwoorden (1)

Ja dat mag hij doen als het in het belang van het bedrijf is
en je geeft zelf al aan dat je akkoord ben gegaan in je contract
om op zaterdag te werken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar heb je geen rechten opgebouw door twee jaar lang dezelfde uren te werken? Ook heb ik bij de beginpost een stukje van het CAO toegevoegd waarin staat dat het volgens mij niet zo maar kan
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
In dat stukje COA staat dat e.e.a. met jou in overleg moet gaan. Dat wil echter niet zeggen dat hij jou je zin moet geven.
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt ook zeggen dat je twee jaar mazzel hebt gehad dat je de zaterdagen niet hoefde te werken, terwijl je volgens je contract dan wel ingezet had mogen worden.