Welke opleiding moet je volgen om makelaar te worden?

Kort samengevat. Heb mijn VWO diploma maar zie het niet zitten een universitaire studie te volgen. Daarom wil ik graag (deeltijd) opleiding tot makelaar volgen. Zag dat dit bij LOI wordt aangeboden. Maar is dit genoeg om makelaar te worden.

Toegevoegd na 1 uur:
LOI misschien de verkeerde. Maar zijn deeltijdiopledingen (bijv IPD) waar je binnen 1 if 2 jaar je certificaten van SVM NIVO kan halen. Met deze certificaten, heb je dan een redelijke kans op een baan als makelaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou zelf gewoon een tussenjaar nemen, en dan later gewoon een voltijd opleiding volgen. Als je verzekerd wil zijn van een baan als makelaar, dan moet je wel in jezelf investeren. Er is niks mis met gelijk gaan werken, genoeg mensen zijn je voor gegaan. Maar je kunt niet van twee walletjes eten als je ook nog ambitie hebt voor een hoog opgeleide baan. LOI staat over het algemeen niet heel goed aangeschreven. Ik weet niet of er een opleiding bestaat zoals jij hem omschrijft (vandaar dat dit een reactie is en geen antwoord). Echter, ik zou het je sterk afraden om nu al helemaal te stoppen met school.
Weet dat je studententijd de leukste tijd van je leven is. Dat wil je echt niet missen! Iemand met de capaciteiten om een VWO diploma te halen hoeft niet zijn hele leven voor 8 euro per uur in de winkel te staan.. Maar goed, dit is mijn advies. Het is jouw leven, dus doe wat je gelukkig maakt! Als dat LOI en werken is - dan is mijn mening helemaal niets waard. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Maar die studententijd is het hem nou juist. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Heb geen zin meer om te leren. Heb al jaren het gevoel (vanaf de derde klas) dat ik wil werken. Wil niet drie jaar of langer nog naar school of uni gaan. Ben er na 13 jaar(klas overgeslagen) helemaal klaar mee

Antwoorden (1)

Er zijn diverse mogelijkheden. Maar omdat jij al een vwo-diploma hebt is wellicht de hbo-opleiding Vastgoed en Makelaardij aan te bevelen. Dat is een veel betere basis dan een LOI-cursus.
Die hbo-opleiding is een brede financieel-economische studie die zich richt op de vastgoedwereld. Je wordt zo uitstekend opgeleid tot ‘vastgoedmanager’ en gecertificeerd makelaar.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zoek juist iets dat niet HBO of universitair is. Wil graag nu al parttime gaan werken. En zoek eigenlijk iets wat je erbij kan doen. Dus een keer per week in avonduren en rest zelfstudie. Maar mijn vraag is dus, of je met een svmnivo diploma kans hebt om bij een makelaarskantoor te worden aangenomen