Kan mijn werkgever mij aan zich binden als ik na het aflopen van mijn tijdelijke contract nog terug kom voor een korte werkoverdracht?

De werkgever heeft mij een nieuw tijdelijk contract aangeboden, maar deze heb ik geweigerd omdat ik een andere baan heb. Echter wenst de werkgever dat ik, vanwege de vakantie van een collega, nog een uur terugkom voor een korte overdracht. Nu weet ik dat als je na het eindigen van het contract doorwerkt, er een nieuw contract is. Valt het langsgaan en een kop koffie drinken onder 'doorwerken'?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Naar redelijkheid en billijkheid kan ik me niet voorstellen dat ook maar één rechter je zou dwingen om je aan je contract te houden. Bovendien heeft een werkgever ook niet veel aan een onwillige werknemer.

Ik zou me geen zorgen maken.

Maar je kun het ook op safe spelen door vooraf in een mailtje even aan te geven dat je bereid bent de overdracht te doen maar dat niet betekent dat je het nieuwe contract accepteert.

Dat mailtje dien je dan uiteraard wel goed te bewaren.
ronron1212
7 jaar geleden
Schriftelijk vastleggen kan ook beide tekenen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@ronron
Dat is nóg beter, maar komt wel érg wantrouwend over. Of zo'n formele weg nodig en handig is, dat is een afweging die de vragensteller zelf waarschijnlijk beter in kan schatten.
ronron1212
7 jaar geleden
Klopt
jc54
7 jaar geleden
Mailtje met leesbevestiging is ook voldoende.