Wat is een gangbaar uurtarief voor coaching van mensen in organisaties of particulier?

Ik ben bezig met een onderzoekje naar kosten van menselijke ontwikkeling in organisaties of particulier. Coachingstarieven wisselen nogal met de conjunctuur en ik ben benieuwd naar het gangbare uurtarief van een coach, jobcoach of trainer die individuele coaching verzorgt, betaald door de werkgever of de client zelf.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Ivana
8 jaar geleden
Je kunt natuurlijk gewoon prijsopgave vragen bij trainingsbureau's. Er staan legio van die bureau's op internet.
Ivana
8 jaar geleden
Let wel dat er een groot verschil in kwaliteit tussen de trainers is. Een universitair geschoolde is iets (?) duurder dan een beunhaas, maar dan merk je wel duidelijk verschil.
tinus1969
8 jaar geleden
Er is een enorm verschil in tarieven; maar ga er van uit dat onder de 100 euro/uur eigenlijk onder de prijs is.
Ivana
8 jaar geleden
Vraag hier eens, een goed bureau:
http://fynch.nl

Antwoorden (1)

Mocht je er nog iets aan hebben:
Om een beeld te krijgen, zou je eens rond kunnen kijken op http://www.nobco.nl/vind-coach.

Los van deze website ga je door te googlen op lifecoach e.d. type coaching tegenkomen wat een gangbaar tarief is voor wanneer je net start (laten we zeggen rond de € 60,- per uur, € 75,- tot € 90,- per 1,5 uur) wanneer het om de doelgroep particulieren gaat. En hogere tarieven bij meer ervaring, meer opleidingen, etc.