ik heb van de s.v.b een schrijven gehad over mijn arbeids verleden.ivm aanvraag aow.zij willen weten waar ik de laatste 20 jaar heb gewerkt?

nu kan ik het van de laatste 10 jaar wel vinden .maar van die andere 10 jaar daar heb ik niets meer van liggen.
hoe en waar kan ik aan die gegevens komen?ik dacht zelf dat zij zelf makkelijk aan die gegevens konden komen oa via de belasting dienst.maar nee ik moet dat zelf uitzoeken.heb altijd gewerkt of een uitkering gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je kunt het ook bij het UWV proberen! Als het goed is beschikken zij ook over deze gegevens. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meest eenvoudige manier lijkt mij om de oude werkgever(s) te benaderen en een verklaring te vragen waarin de werkgever(s) bevestig(t)en dat je daar gewerkt hebt.

Je kunt proberen om de belastingdienst aan te schrijven maar ik ben er niet zeker van dat ze zolang die gegevens bewaren.

Een andere mogelijkheid is om het pensioenfonds te benaderen van de bedrijfstak waarin je werkzaam bent geweest. En misschien weet je ook nog bij welke bedrijfsvereniging je bent aangesloten geweest.
12 jaar geleden
Als het goed is kun je bij de SVB inloggen (met DigiD) en hebben ze die gegevens al, maar moet je ze controleren.
Dus ik zou eerst kijken of die gegevens niet eigenlijk allang bekend zijn daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
manneke
12 jaar geleden
Goed antwoord! Wij hebben hetzelfde meegemaakt omdat mijn vrouw in België gewoond en gewerkt heeft.
Alle gegevens zijn bij SVB bekend,ook al weet jij niet meer welke periode je bij welke baas het gewerkt.
Je kunt ook kijken op "mijn pensioenoverzicht", wellicht kun je daar nog meer info vandaan halen