Moet ik schenkbelasting betalen aan mijn partner bij huwelijkse voorwaarde?

Stel, ik heb samen met mijn partner een staatslot gekocht en daar valt een grote prijs op. Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Moet ik dan schenkbelasting betalen omdat de helft van het staatslot van mijn partner is maar de uitbetaling heeft plaats gevonden op mijn bankrekening.

En hoe werkt het als wij alleen een samenlevingscontract hebben?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, als je een huwelijkse voorwaarde hebt afgesloten, moet je schenkbelasting betalen aan je partner. De hoogte van de belasting is afhankelijk van de waarde van de schenking.
Bronnen:
een maand geleden