mijn ex werk bij zwart naast haar uitkering en ze heb een man steeds in huis mag dat ook ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Neen dat mag niet.
Maar je ex is je ex ;-) ga verder met jou leven...
Ivana
6 jaar geleden
Kijk niet om, kijk vooruit en ga verder met leven. Klikken maakt zeer ongelukkig!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leef en laat leven...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik begrijp dat je zit met het feit dat zij een man steeds in huis heeft, maar je kunt weinig tot nix met de feiten. Behalve dat het moreel verkeerd is. Mocht het zo zijn dat continue een man over de vloer is en dat steeds wisselende mannen zijn. Dan wordt zij onderhouden door die mannen en dan mag je blij zijn dat het je ex is. Wat ik mis in het verhaal is waar om het je ex is en waar om zij een uitkering heeft en niet gewoon is gaan werken of blijven werken. In mijn ogen is het moreel fout om na een scheiding een uitkering aan te vragen.
tinus1969
6 jaar geleden
@ger64, betaal je partneralimentatie?

Antwoorden (3)

Zwart werken mag natuurlijk sowieso niet, en als je een uitkering hebt en met iemand samenwoont, telt ook zijn/haar inkomen mee bij het bepalen van het recht op uitkering. Het is dus een zeer riskante situatie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het hangt er nog wel van af wat voor soort uitkering je ex heeft en of de zij daadwerkelijk/aantoonbaar samenwoont met de man waarover je het hebt. Het kan natuurlijk ook iemand zijn die vaak op bezoek komt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er mag een heleboel niet, maar je moet wel zeker van je zaak zijn.

Je ex krijgt een uitkering . bijstand . gebaseerd op feiten. Daarom moet de Sociale Dienst alles van je weten.

Niet werken betekent een bijstand uitkering. Ga je weer werken , vervalt je uitkering. Geef je het niet op dan is het zwart werken.
Dat betekent dus meer inkomen en geen recht op (een gedeelte van) de uitkering.

Heeft je ex een nieuwe vriend, fijn gefeliciteerd, maar ook daar gelden regels voor als je een uitkering krijgt.
Of de nieuwe vriend inwoont, of niet.
Als de nieuwe vriend werkt, of niet
Of de nieuwe vriend een uitkering krijgt, of niet
De nieuwe vriend kan ook nog een inwonende, een huurder zijn en je ex een hospita. Extra inkomen.

Het telt allemaal mee in de berekening van de eigen uitkering van je ex.
De meeste mensen weten dit wel en houden ook daarom hun eigen huis aan, (Nog een reden dat er te weinig huizen zijn. maar dit terzijde. )

Als je alle feiten op een rijtje zet zou je tot een conclusie kunnen komen: bijstandsfraude.
Probleem is echter dat je geen feiten hebt, je hebt verdenkingen, conclusies op grond van wat je denkt zeker te weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk ben ik het eens met de inhoud van de maidenspeech van het nieuwe Tweede Kamerlid Mr Hiddema, dat kan natuurlijk niet anders ::))
Hoe weten we wat er aan de hand is? Is er sprake van haat en nijd? Geen idee.
‘Stop de klaag- en klikindustrie’
De werkwijze van de huidige klachtenindustrie is:
'u klaagt, wij draaien.’
Je moet bij een bijstandsuitkering elke verdiende euro opgeven.
Deze worden dan gekort op je ww uitkering.
Als de gemeente erachter komt dat ze zwart werkt zal er een inschatting gemaakt worden naar de verdiensten uit het zwart werk.
Dit betekend einde uitkering en alle teveel ontvangen ww terugbetalen als mede eventueel de huur- zorgtoeslag (wettelijk geen recht op).

Woont zij samen met een partner die ook inkomsten heeft zal de inspectie van de dienst szw dit onderzoeken.
Daar kan zij een fikse boete voor krijgen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met zo'n slecht gebruik van de Nederlandse taal, zou ik niet over mijn ex roddelen.
Stel je voor dat ze het leest en in de lach schiet.
Sta je echt voor joker.
mayhem
6 jaar geleden
Wat is je punt??