Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wel of geen loonheffingskorting toepassen?

ik werk naast mijn ww uitkering, bij mijn werkgever wordt geen loonheffingskorting toegepast, op de ww uitkering wel. Hierdoor hou ik van het salaris bijna niets over terwijl ik recht heb op 30% van de inkomsten (uwv corrigeert ww met 70%).
Zowel mijn uitkering als baantje zijn parttime; klopt de regel wel dat bij beiden geen loonheffingskorting toegepast kan worden? Zou dit niet bij beiden kunnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
bruto uurloon 11,35, ik hou hier uiteindelijk netto 1,60 euro van over!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Als je belasting aangiften doet volgend jaar dan zul je terug ontvangen wat je te veel betaald zult hebben als dat zo is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Loonheffingskorting mag maar door een werkgever/uitkeringsinstantie worden toegepast. Als je werkt en een uitkering krijgt, kun je kiezen of je loonheffingskorting laat toepassen op het loon of op de uitkering. In de meeste gevallen kun je loonheffingskorting het beste laten toepassen op het hoogste inkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor controle of de korting op de juiste wijze wordt toegepast.

Per saldo maakt het wel of niet toepassen van loonheffingskorting echter alleen op de korte termijn verschil. Op de lange termijn wordt het rechtgetrokken door je aangifte inkomstenbelasting. Teveel betaalde belasting krijg je terug en te weinig betaalde belasting moet je bijbetalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding