wel of geen loonheffingskorting toepassen?

ik werk naast mijn ww uitkering, bij mijn werkgever wordt geen loonheffingskorting toegepast, op de ww uitkering wel. Hierdoor hou ik van het salaris bijna niets over terwijl ik recht heb op 30% van de inkomsten (uwv corrigeert ww met 70%).
Zowel mijn uitkering als baantje zijn parttime; klopt de regel wel dat bij beiden geen loonheffingskorting toegepast kan worden? Zou dit niet bij beiden kunnen?

Toegevoegd na 1 minuut:
bruto uurloon 11,35, ik hou hier uiteindelijk netto 1,60 euro van over!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Als je belasting aangiften doet volgend jaar dan zul je terug ontvangen wat je te veel betaald zult hebben als dat zo is.

Antwoorden (1)

Loonheffingskorting mag maar door een werkgever/uitkeringsinstantie worden toegepast. Als je werkt en een uitkering krijgt, kun je kiezen of je loonheffingskorting laat toepassen op het loon of op de uitkering. In de meeste gevallen kun je loonheffingskorting het beste laten toepassen op het hoogste inkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor controle of de korting op de juiste wijze wordt toegepast.

Per saldo maakt het wel of niet toepassen van loonheffingskorting echter alleen op de korte termijn verschil. Op de lange termijn wordt het rechtgetrokken door je aangifte inkomstenbelasting. Teveel betaalde belasting krijg je terug en te weinig betaalde belasting moet je bijbetalen.