Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanner moet ik belasting betalen over inkomsten naast reguliere baan?

Goedendag,

Sinds 2017 verdien ik wat geld met een aantal websites. Op basis van commissie verkoop ik producten (zoals bijvoorbeeld via Bol). Alhoewel het niet heel hard loopt zit ik inmiddels op 300,-. Ik sta ook niet ingeschreven bij de KVK.

Wanneer (misschien nu al wel) zou ik mij moeten verantwoorden bij de belastingdienst hierover en wanneer zou het handig zijn om mijzelf in te schrijven bij de KVK?

Alvast dank!

vrgr.
Roog

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet in principe altijd belasting over je inkomen betalen, ook naast een reguliere baan.
Bij de belastingaangifte bestaat hier een aparte rubriek voor: "Inkomsten uit overig werk".

Aangezien je zo te zien "op regelmatige basis deelneemt aan te economische verkeer", zou je je moeten inschrijven bij de KvK.
Officieel maakt je omzet hierbij niet uit. Maar soms blijkt de KvK bedrijven te weigeren omdat ze geen € 10.000,- omzet per jaar halen...
In jouw geval zou ik me dus nog niet inschrijven. Het kost eenmalig € 50,- en dat lijkt me in geen verhouding staan tot je omzet van € 300,-.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Ik dacht dat KvK inschrijven tegenwoordig gratis was.
SimonV
7 jaar geleden
Dat was inderdaad zo. https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-onderneming-eenmanszaak/
ronron1212
5 jaar geleden
De inschrijving dus niet. De jaarlijkse bijdrage is wel vervallen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding