Hoeveel hou ik netto over van de ww uitkering?

Ik ken al die bereken sites wel maar als ik daar invoer €426 BRUTO krijg ik als netto uitslag ook €426..
Ik ben geboren op 28-10-1991. Het lijkt mij dat je toch altijd belasting betaald? Hoeveel of weinig je ook betaald?
Waarom krijg ik dan het zelfde bruto en netto uit die berekening.
Heb het berekend op www.berekenhet.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
Ww uitkering is per 4 weken betaald.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ik krijg iets van 1400 bruto per 4 weken en netto iets boven de 1000 euro

Toegevoegd na 1 minuut:
Anders moet je wachten tot je je eerste strook krijgt daar zie je het vanzelf op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat de heffingskorting, die iedereen krijgt, groter is dan de te betalen loonbelasting. De heffingskorting bedraagt 2012,- euro.
En met een inkomen van 426 is dat op jaarbasis zo'n 5.538 euro. De daar over in te houden belasting en premies is 33,45% van 5.538= 1.852,-. Aangezien dit laatste bedrag lager is dan de heffingskorting van 2.012 hoef je geen belasting daar over te betalen.
Waarschijnlijk is je ww uitkering gebaseerd op een parttime baan. Want als de ww uitkering gebaseerd op een fulltime baan (38 uur) dan zou je niet beneden de bijstandnorm een ww uitkering krijgen. Het zou dan worden aangevuld met een toeslag ww.
Maar als je naast je ww uitkering van 426 nog meer inkomsten hebt moet je er wel rekening mee houden dat bij een eventueel ander inkomen ook de heffingskorting wordt afgetrokken. In dat geval zou je de heffingskorting twee maal krijgen. In dat geval wordt aan het einde van het jaar door een aangifte inkomstenbelasting de inkomsten bij elkaar opgeteld. Vaak moet je dan achteraf nog belasting bij betalen. Tenzij je bij je andere inkomsten hebt aangegeven niet in aanmerking te willen komen voor de heffingskorting.
Dit kun je navragen bij de andere werkgever.

Toegevoegd na 3 minuten:
kleine correctie: heffingskorting is niet 2.012 maar 2.033

http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_heffingskorting

Toegevoegd na 14 minuten:
De heffingskorting is kort gezegd een regeling die er voor zorgt dat over een gedeelte van het inkomen geen belasting hoeft te worden betaald; een soort belastingvrije som.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kennelijk hebt u toch wat over het hoofd gezien. WW-uitkering is inkomen uit een vroegere dienstbetrekking. Deze vorm van loon wordt belast via de groene tabel. Ik ga uit van een week tabel of een maand tabel.
U bent 21 jaar u hebt recht op loonheffingskorting of u hebt geen recht op loonheffingskorting. Uw brutoloon is 426 per week? of per maand?? Kijk voor de heffing bij het naaste lagere loon als 426,-- niet genoemd is.
Weektabel
bruto 426 kijk onder 425,77 Zonder loonheffingskorting betaalt u dan 146, 34 belasting en met loonheffingskorting betaalt u 106, 36.
Maandtabel(zelfde spelregels)
bruto 426 zonder loonheffingskorting betaalt u 140 en met loonheffingskorting betaalt u niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De loonheffingkorting omgeslagen over het betreffende tijdvak maakt het verschil uit. De tabellen wijzen dan hogere inhouding aan of lagere. Daarin is rekening gehouden bij het samenstellen van de tabellen.