Ik wil graag weten waneer Aldi vuurwerk gaat verkopen in 2020?

En ook van de lidl

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
43.1K
Inekez1
3 jaar geleden
Er mag dit jaar alleen klein vuurwerk van de categorie F1 worden verkocht. Dat zijn alleen sterretjes, trektouwtjes e.d. Al het overige vuurwerk is de komende jaarwisseling verboden.
Het F1 vuurwerk mag in principe het hele jaar door worden verkocht. Vanaf wanneer het daadwerkelijk in de winkels ligt zul je moeten afwachten. https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/13/vuurwerkverbod-tijdens-de-aankomende-jaarwisseling
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij de Big Bazaar ligt het er nu al zag ik gisteren toevallig. Kleine potjes en crackling shots. Blijkbaar valt dit in de lichtste categorie die altijd verkocht mag worden?
paulus811
3 jaar geleden
Aldi en Lidl in Nederland of Duitsland?

Antwoorden (4)

Door het coronavirus is de werkdruk in de ziekenhuizen erg hoog. Het afsteken van vuurwerk zorgt jaarlijks voor extra drukte op de Spoedeisende Hulp, in de huisartsenposten en voor de handhavers. Daarom heeft het Kabinet besloten dat tijdens deze jaarwisseling 2020-2021 GEEN VUURWERK VERKOCHT en afgestoken mag worden.
Ook Adi en Lidl zullen zich in Nederland aan de regels houden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je jouw link even goed doorleest zie je dat CAT1 vuurwerk wel verkocht en afgestoken mag worden. Dus aldi en lidl mogen gewoon verkopen. Dit gaat de aldi ook vanaf 16 december doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat je nu zegt dat Aldi en Lidl geen vuurwerk gaan verkopen is complete onzin! Het vuurwerk wat hen verkopen valt onder Cat.1 / F1 producten. Deze mogen het hele jaar afgestoken worden. En winkeliers en supermarkten bepalen zelf wanneer ze deze artikelen gaan verkopen. Dus is er geen verbod op het kopen van dit vuurwerk. Daarnaast vind ik het verbod onverantwoord. Want het laat nu al zien dat het een averechts effect heeft! En de echte liefhebber en de vuurwerkbranche gaan hierdoor een zware tijd te gemoed!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Cat 1 mag wel afgestoken worden
Van af 29-12 tot en met 31 December word er bij Aldi alleen sterretjes,fonteinen verkocht.
3 jaar geleden
Dat is een kwestie van even de (online) folders van de Aldi in de gaten houden.
Aldi verkoopt dat Categorie 1 vuurwerk, dus dat is niet verboden dit jaar, en mag nog steeds het hele jaar verkocht en afgestoken worden.

Meestal ligt dit begin December in de winkels.
3 jaar geleden
Aldi verkoopt vanaf 16 december in Nederland
Plaatje bij antwoord