Hoeveel auto's mag je op je naam hebben staan?

Mag je 2 auto's op je eigen naam hebben staan zonder dat de belastingdienst denkt dat je een handelaar bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
55.9K

Antwoorden (9)

je kunt er verschillende op je naam hebben
alleen moet de verzekering ook op je naam staan dan

heb er zelf eens 4 op naam gehad was geen probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik heb er ook 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en de verzekering mag op een andere naam staan.
Wijzelf hebben er 3 die staan op mijn vrouws naam en de verzekeringen op 3 verschillende
ja hoor dat heb ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Al wil je honderd auto's op je naam hebben staan. Zo lang je de lasten maar betaalt, zal niemand er een probleem van maken tenzij je een bijstandsuitkering hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met twee auto's gaat de belastingdienst echt niet denken dat je een handelaar bent. Alleen als je bijvoorbeeld van bijstand moet leven, kan er een lampje gaan branden.

In het algemeen geldt: je mag zoveel auto's op je naam hebben als je wilt, en je kunt veroorloven. Er zijn zat mensen die geen handelaar zijn, maar bijvoorbeeld een auto voor woon-werkverkeer en een auto voor de hobby (bijvoorbeeld een oldtimer) hebben.

Persoonlijk zie ik daar de lol niet zo van, je kan er maar in één tegelijk rijden, maar verdacht is het op zichzelf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er even uit en dacht dat het om 10 auto's ging welke per jaar op jouw naam werden gezet EN dan overgeschreven naar een ander, om door de belasting als handelaar te worden aangemerkt. Maar in (vage) bron hebben ze het over minder auto's. In jouw situatie dus geheel geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal maakt in principe niet uit, de snelheid waarbij ze van eigenaar veranderen wel.
Hieruit valt evt op te maken dat je mogelijk handelaar bent.
Ook als je voertuigen op jouw naam laat zetten voor mensen die problemen hebben met oa de belastingdienst levert een aandachtspunt op vanuit de belastingdienst (katvanger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 2 auto's zal de belastingdienst niet in actie komen. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die meerdere auto's op hun naam hebben staan.

Ik denk dat de belastingdienst het pas raar zal gaan vinden als je veel auto's (minimaal paar tiental) op je naam hebt staan, die dan ook nog vaak wisselen en je hebt opeens een stuk meer vermogen dan eerst, of je gaat ergens wonen wat je eigenlijk niet zou kunnen betalen als je het van je loon moet betalen die bij de belasting bekend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoonlijk een paar is gebruikelijk.
Behalve als je optreed als KATVANGER.

Een katvanger is iemand die in naam eigenaar of houder van een voertuig, bedrijf, bankrekening of iets dergelijks is, met als doel om de werkelijke eigenaar of houder buiten bereik van de justitiële autoriteiten te houden. De katvanger hoeft meestal alleen maar wat aanvraag- of registratieformulieren in te vullen en krijgt daarvoor een kleine of in sommige gevallen een niet geringe, vergoeding van de werkelijke houder, die die zaak voor illegale activiteiten gebruikt. Gebruikers van de diensten van katvangers zijn meestal criminelen, de katvangers zijn vaak verslaafden, daklozen, andere mensen die toch alleen maar schulden hebben of mensen die niet beseffen welk risico ze nemen door als katvanger te fungeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel wil je er op je naam hebben staan? :P

Nee je mag er zoveel je wilt :)