wat kan de oorzaak zijn van bloeden tijdens of na de seks?

Seks is plezierig en pijnvrij, vrouw goed opgewonden, toch redelijke hoeveelheid bloedverlies tijdens of vlak na gemeenschap. Soa is uitgesloten, man is niet overdreven groot geschapen, en het is uitgesloten dat de man bloed verliest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (11)

Als de vrouw heeft gedaan ""alsof"", maar er kan ook intern iets aan de hand zijn. Bezoek aan huisarts wel aanbevolen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er kunnen verschillende oorzaken zijn zoals een geiriteerde baarmoedermond of een SOA.
Ik denk dat het goed is om even langs de huisarts te gaan.
Die kan dan een paar testjes doen en dingen uit te sluiten.

Het is nl. moeilijk om hier iets over te zeggen op afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vriendin is ongesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het altijd gebeurt is het tijd voor een mening van de huisarts, als het alleen soms gebeurt kan het dan zijn dat ze net haar periode heeft gehad? bij het bereiken van een hoogtepunt trekt bij een vrouw ook de baarmoeder samen, in exact dezelfde wijze als wanneer ze menstrueert.
Het kan dus zijn dat ze "gewoon" bloedt, en wat baarmoederslijmvlies verliest.

Het kan ook zo zijn dat dit niet zo is, en dan is de huisarts echt de beste persoon om een diagnose te stellen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat ze een onschuldig poliepje op de baarmoedermond heeft. Dit kan vrij eenvoudig verholpen worden maar ze moet dan wel via de huisarts naar de gynaecoloog. Die zal aan de hand van een inwendig onderzoek proberen vast te stellen wat er aan de hand is en een mogelijke oplossing aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een hoge staat van opwinding raken geslachtsorganen meer doorbloed. Soms kan een klein haarvat kapot gaan, hetgeen bloeding geeft.

Mocht er blijvend hinder zijn van het bloeden dan lijkt mij wellicht gynaecologisch onderzoek zinvol. Heb je wel een verwijzing nodig van je huisarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kunnen wat gevoelige bloedvaatjes langs de rand van de baarmoedermond liggen. Deze kunnen door de gynaecoloog heel eenvoudig 'aangestipt' worden, waarna ze verschrompelen en niet meer gaan bloeden tijdens / na de sex.
De huisarts kan doorverwijzen naar de gyna, als dit het probleem is ben je er echt met 'n half uurtje van af. Dus niet mee blijven tobben, hup, naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een mogelijkheid: als een vrouw zwanger is, raakt de baarmoeder, inclusief de baarmoedermond, beter doorbloed. Dan kan het wel eens gebeuren dat er tijdens seks een haarvaatje stukgaat, terwijl dit eerder nooit gebeurde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je te hard tegen de baarmoedermond aan stoot kan dat een bloeding veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruikt ze andere tampons?Ik heb hier ook last mee gehad.Ik kreeg deze klachten,nadat Ob haar tampons had veranderd...wat er veranderd was weet ik niet,maar nu ik een ander soort Obtampons gebruik,is alles weer oke.Het kan dus zijn dat ze een irritatie heeft van tampons?Heeft ze ook jeuk en vieze afscheiding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat de vagina iets te droog is, kan geen kwaad als je niets onder de leden hebt,of zie het als compliment dat je penis groot is!!!