Is knoflook een groente of een fruit?

Ik kan het nergens vinden, en het Voedingscentrum zwijgt er ook over!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar je zelfportret is echt vet :D

Het beste antwoord

Knoflook is een kruid.

Dus vleesch noch visch, groente noch fruit.

Toegevoegd op 18-05-2009 15:22:17
Het is een kruid en geen groente omdat het hier gaat om plantdelen die worden gebruikt om de geur en smaak van een gerecht te verbeteren, en niet om je maag te vullen of energie te leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch ook zo bij ui?
Of kan het aan mijn receptenboek liggen dat ik nooit iets maak dat grotendeels uit ui bestaat? Ik gebruik ui ook altijd om de geur en smaak te verbeteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel schotels die voor een heel groot deel uit ui bestaan, dat is wel meer dan alleen een smaakmaker. Maar je hebt gelijk als je zegt dat uit vaak als smaakmaker wordt gebruikt, een beetje een grensgeval dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweede 'uit' = 'ui'...

Andere antwoorden (6)

Een groente. De knoflook is familie van de ui en van bieslook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is groente, lijkt me, want het groeit als "knol" van de plant! Vergelijk het met ui of aardappelen. Fruit groeit volgens mij alleen áán de plant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een bloem, de stinkende roos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en ik heb jeuk aan mijn natrix?
het is geen groente op fruit, het is een kruid.
en geen familie van.
daarom spreken we hier ook over een teentje en niet een partje, wat je doet als je over groente of fruit praat.
x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij vald onder de ui gewassen ga maar na wat een ui is het is fam van de ui
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een kruid en niks anders.