Ja hoor. De compressor probeert ondanks het grote 'lek' toch de temperatuur op peil te houden. Kost wel stroom....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De koelkast gaat dat heel hard werken om toch koud te blijven.
Dus ja, het blijft wel koud (wel minder) maar het kost enorm veel stroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat kan ook overdag het maakt niet uit. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je een goede koelkast hebt met een grote capaciteit. Het is natuurlijk wel zonde van de energie die je erin moet stoppen om de temperatuur te behouden. In supermarkten zie je toch ook open koelkasten het melk vak bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat het lek van boven tot onder in de koelkast is, zal de lucht snel in de koelkast wisselen, en daarom wordt er veel warme lucht binnenkomen waarvan het vocht gaat condenseren op het koelelement. Op het moment dat de koelkast hard moet werken om op temperatuur te blijven, zal het koelelement tot ver onder het vriespunt dalen, je krijgt dus ijsafzetting, en daarmee is eigenlijk het einde van een goede koeling aangekondigd. Want het ijs isoleert het koelelement, waardoor de warmtestroom niet meer optimaal is.

Het zal van de vullingsgraad van de koelkast, de capaciteit van de koeling en het systeem van koeling afhangen of je koelkast dit overleeft of niet.
itsme
13 jaar geleden
in principe zal de koelkast wel koel blijven, het kost alleen walgelijk veel stroom. mocht je je dit afvragen omdat je graag verkoeling wil op een warme dag; dan kun je de koelkast beter dichhouden of er zelf in gaan zitten. de koelkast laat de warmte energie in de koelkast namelijk verdwijnen via de achterkant (moet je maar eens voelen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je hebt kans dat de motor van je koelkast oververhit raakt en er mee stopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ook van merk en type van koelkast af: ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat mijn koelkast automatisch af gaat wanneer de deur open blijft staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietser001
4 jaar geleden
Ik heb zelf een BOSCH KGN33NL20.
En als de koelkast open gaat er na een tijd(je) een alarm af en als ik dan de koelkast NIET sluit zal de motor NIET werken.
De koelende werking zal worden hervat als je de koelkast weer sluit.
Het zal wel een hele tijd duren totdat de koelkast de juiste temperatuur heeft bereikt.