Chagrijn is een emotie die zich niet snel aan de kant laat zetten. Eigenlijk laat het zich alleen verdrijven door een andere emotie er voor in de plaats te zetten. Dit kan je doen door bewust een andere emotie toe te laten. Ga iets doen wat je leuk vindt. Door die nieuwe emotie zal je oudere emotie verdwijnen. Hier alvast een hulpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Chagrijnig bedoel je.

Leuke liedjes luisteren kan helpen. Of humoristische filmpjes kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, leuk filmpje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAhaha, je gaat vanzelf meefluiten !
- Gaan slapen, mag wel op dit tijdstip: om 5:20 in de nacht, geldt ook voor mij btw ;-)
- Naar je favoriete muziek luisteren, tv-programma of film kijken
- Wat lekkers eten of drinken
- Naar buiten gaan, frisse lucht doet je meestal goed, beter dan binnen zitten
- Dansen, zingen, fietsen, van beweging krijg ik energie en daar word ik altijd vrolijk van
- Vragen of iemand je wil opvrolijken
- Iets kopen wat je al lang wil hebben, niet te vaak chagrijnig zijn dan, anders is dit een dure oplossing ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er een beetje aan waarom je sjagrijnig bent.
Douchen, lekker in bad gaan, masturberen, sporten, jezelf verwennen met goede muziek, met iets lekkers te eten.
Ik herken het wel heel erg. Gewoon sjagrijnig om niets.
Waardeloos is dat en vooral vervelend.
Ik weet wel dat de tv en de computer geen goed doen aan je stemming.
Jij zit nu ook midden in de nacht nog achter dat ding en ik ook.
Daar knapt de boel niet van op.
Probeer (hoor mij nou) om pakweg 11 uur naar bed te gaan, normaal te slapen en op tijd op te staan.
De eerste dagen is dat lastig, maar op termijn zal het je helpen.
Ik heb chronische slaapproblemen en daar word je per definitie sjagrijnig van.
Klote voor je.
Ik hoop dat ik je met dit antwoord wat kon helpen.
Ben je trouwens man of vrouw ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk dan even naar dit filmpje van P.W Herman. Ik vind dit zo grappig !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf even toestaan te sjagerijnen!
soms moet een mens gewoon even mopperen, en je realiseren dat gevoelens meestal maar tijdelijk zijn... helpt ook.

http://www.youtube.com/watch?v=rxF9N8t9OVw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er achter te komen waarom, als het even meezit zul je zien dat de reden eigenlijk nergens op slaat, en kun je misschien de humor er van inzien. Of je merkt dat je echt een reden hebt, en dan is even chagerijnen best wel lekker
13 jaar geleden
Eerst je frustratie eruit gooien, daarna jezelf geestelijk even weer op de rails zetten door middel van iets positiefs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet cola drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mijn persoontje geldt: even alleen zijn en mezelf ontiegelijk zielig vinden. Daarna relativeren en naar buiten gaan, een kop koffie drinken of juist onder de wol kruipen. De stand van de hormonen bepaalt vaak welke remedie het beste is.
In ieder geval de zinnen verzetten en de reden van mijn chagerijnige gemoedstoestand proberen uit mijn hoofd te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gevoelens zijn eigenlijk net als het weer. De ene dag is het bewolkt en regent het, de andere dag is er een stralend blauwe lucht. Maar sommige mensen zijn net als Spanje, die voelen zich vaak zonnig en anderen zijn weer net als Noorwegen, waar het vaak bewolkt is, de helft van het jaar langdurig donker en ook nog eens vaak regent. Daar kun je niet veel aan doen, dat moet je accepteren. Als je ook nog eens oordeelt over je gevoelens worden ze vaak alleen nog maar intenser. Zelf kan ik mijn gevoelens vergelijken met het weer van Nederland, dus lekker wisselvallig. Toch nog een tip: als je je chagrijnig voelt, ga dan toch stiekem (even) wat leuks doen!