Heeft iemand een niet-chirurgische oplossing om littekens te verminderen ? Ik krab alles af/open, muggetbeten enz met veel littekens tot gevolg ...

Toegevoegd na 27 seconden:
muggebeten bedoel ik natuurlijk ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Annswers
13 jaar geleden
Heb je last van spanningen dat je alles opengekrabd, ook wondjes en puistjes enzo? Of alleen muggenbulten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggebeten zowiezo, maar ook waar er geen muggebeet is, maar bvb een kleine verstopte porie, daar zit ik aan te prullen tot het een wonde wordt, en nadien natuurlijk een litteken. Is puur uit nervositeit, vrees ik :-(
Annswers
13 jaar geleden
Heb je veel last van spanningen misschien zoek je een manier om dat af te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik vrees dat het zoiets is ... Ondertussen staan mijn armen wel vol littekens, bah ! :-(

Antwoorden (9)

Wel niet krabben :) En gelijk nadat je gebeten bent verzorgen zalf of iets anders op doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Litteken creme erop doen van Biodermal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min bij mij werkt dit heel erg goed op een litteken ten gevolge van een val. Je ziet er nu bijna niets meer van. Dus een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Panni, ja het werkt echt goed en ach die min... mijn vaste minnaar denk ik hi,hi.
Voorkomen is beter dan genezen. Probeer te voorkomen dat je krabt. gebruik een verzachtende zalf. Ga een bij een drogist of apotheker langs
ronron1212
13 jaar geleden
Als je echt tot bloedens toe krabt en je krijgt littekens probeer dan eens Bio-Oil deze draagt bij tot het verminderen van alle soorten littekens. Ook is het zeer effectief voor het behoud van elasticiteit van het littekenweefsel op gewrichten en andere plaatsen waar veel beweging plaatsvindt.

Aanbrengen

Masseer Bio Oil tweemaal per dag, voor een minimumperiode van 3 maanden, cirkelsgewijs in op het litteken en de omringende huid, voor het gewenste resultaat. Recente littekens hebben een grotere kans op vermindering binnen een kortere tijdsperiode, maar oudere littekens hebben ook baat bij regelmatig gebruik van Bio-Oil. Bij nieuwe littekens mag Bio-Oil pas gebruikt worden als de wond eenmaal genezen is. Bio-Oil mag nooit op een beschadigde huid gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemde raad van een man misschien:

gebruik op de INTACTE huid op de plaats van de "krater"
een echte goede antirimpelcreme (Kruitvat), zodat de schade IN de huid kan hetstellen.
Breng het zeel locaal op, bv.met een wattenstaafje.

Verder is het zaak stevige maatregelen te nemen tegen je neiging om te krabben.
Vermoedelijk ben je nerveus, poog eens achter de oorzaak te komen, nervositeit op zich kan al hypergevoeligheid van oa. de huid veroorzaken en dan voelt iets al snel als jeuk.

Sluit schimmelinfectie van de huid uit, ook dit geeft mogelijk jeuk.

Draag een poosje handschoenen op het moment dat je krabneigingen het sterkst zijn.

Gebrek aan vitamine, vooral uit de B groep kan gevoelstoornissen geven.
Is je algemene conditie niet goed, waag er dan een huisartsbezoek aan, een verzwakt immuunsysteem kan een hoop ellende geven, de stof histamine veroorzaakt jeuk, de huisarts kan factoren uitsluiten of adviezen/ medicijnen geven, de mate waarin je beschrijft er last van te hebben rechtvaardigt een afspraak met de arts.

Met dit pakket adviezen moet je , met de nodige zelfdiscipline van je jeuk, het krabben en een hoop reeds bestaande huidschade af kunnen komen.
Houd vol.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na mijn hartoperatie vertelde een aardige verpleegster me dat door het insmeren dagelijs met calendula zalf/creme het litteken zo goed als zou verdwijnen. En idd je ziet er (na 2 jaar), geen barst meer van. Maar dan wel zonder te krabben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de plastisch chirurg kreeg ik Dermatix, een siliconengel voor het verminderen van littekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beauty oil van de kruidvat.
Zelfde als de bio oil die mariejose noemde alleen de helft goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calendula balsem werkt beter als creme omdat het iets vetter is. bij komend voordeel is dat je er ook minder jeuk van krijgt!!