Is het mogelijk co-ouderschap terugdraaien naar een bezoekregeling met de vader (om de week weekends)? En wat komt daar bij kijken?

Ik meen namelijk dat eenmaal besloten is voor co-ouderschap, dat dit nimmermeer is terug te draaien.
Ik kan het ook niet ergens terugvinden.

N.B. Dit speelt niet bij mijzelf. Dus niet persoonlijk mij aangaande.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Co-ouderschap is gebaseerd op een goede communicatie tussen de ex-partners. Als er redenen zijn om dat terug te draaien, dan zal dat via de rechter moeten gebeuren, dan zal die de kinderen toewijzen aan de ene ouder als daar voldoende redenen voor zijn. En die zijn er meestal wel als zoiets wordt aangekaart.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij mijn zus was het zo dat ze met haar ex co-ouderschap had voor 2 kinderen waarvan er voor 1kind na verloop van tijd co-ouderschap af is aangevraagd dat kon via de advocaat en er word altijd geluisterd naar het kind als het tenminste al kan praten he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons is vorig jaar het co ouderschap beëindigd!
Ik heb een zoon van 14 die weer graag fulltime bij mij wilde komen wonen na een co-ouderschap van 8 jaar!

Wij hadden niets bij een rechter of via een advocaat geregeld. Niet het begin van het co-ouderschap en ook niet het einde.

Een co-ouderschap werkt zo wie zo alleen als er nog een goede communicatieve verstandhouding is tussen de ex partners en alles besloten word in het belang van het kind, dat even gezegd te hebben.

Het co-ouderschap beeindigen kan dan ook alleen als het in het belang van het kind is!
En alle partijen daar achter staan, das het belangrijkste!

Is dat niet het geval zal het toch bij een rechter via een familierecht advocaat uitgevochten moeten worden.
Alleen brengt dat de verstandhouding niet ten goede!

Hoe dat je het ook aanpakt, let wel op dat de financiën anders geregeld moeten gaan worden, denk aan alimentatie.

Dat kun je samen regelen en als dat niet lukt zou je een bemiddelaar in kunnen schakelen, die beide partijen behartig't !

Hoe dat je het co-ouderschap nietig wil verklaren hangt totaal af van hoe nu alles geregeld is!