Als mijn neef een kind krijgt, wat wordt ik dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Familie
126.2K
itsme
13 jaar geleden
misschien wel moeder?
rebecca
13 jaar geleden
haha dat kan ook nog ja

Het beste antwoord

Achterneef of achternicht. Je ouders worden 'oudoom en oudtante' en je grootouders worden dan 'overgrootvader en overgrootmoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

jaloers??? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een trotse achterneef

Toegevoegd na 6 minuten:
Achternicht bedoel ik ;)
13 jaar geleden
Dan is het kind van je neef jou achterneefje of nichtje.
En jij word dan een achterneef voor hun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is die neef een zoon van je broer of zus, dan wordt jij oudtante. Is die neef een zoon van oom of tante dan wordt jij achternicht en het kind wordt jouw achterneef of nicht
13 jaar geleden
joelx
2 jaar geleden
een oudtante of -oom is een zus of broer van een grootouder m//v of diens partner;
kleinkinderen van eenzelfde grootouder(paar) zijn gewone neven en nichten van elkaar, maar hoe heet de broer van een overgootouder(overoudoom misschien?
Wat bedoel je met 'neef': een zoon van een oom of tante, of een zoon van een broer of zus?
Het schema in de bron geeft niet aan of er verschil is tussen de afstammeligen van deze twee.
Hou het maar op: "achterneef/nicht".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je neef een kind krijgt, dan is hij een achterneefje van jou. Vroeger zou je dan door het achterneefje worden aangesproken als Neef. Dus niet oom of tante. Maar in de wandeling, wordt de term oom of tante hier wel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wordt wereldberoemd en misschien mag jij er een beetje in meedelen.Tante of nicht van de eerste man ter aarde, die een kind baarde!