museumjaarkaart

wat kost een museumjaarkaart en waar kun je er mee in. is deze persoonsgebonden. kan ik bv bij nemo en anne frank naar binnen? loopt deze kaart van januari tot januari?
dank je wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Sinds 1 juli 2010 kost de Museumkaart voor volwassenen € 39,95/€ 44,90*, jongeren betalen € 19,95/€ 24,90*. (*inclusief kosten eenmalige kosten bij 1e aanschaf).

Toegevoegd na 1 minuut:
Onder de link kun je kijken welke musea allemaal meedoen...

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb nog even een link naar de algemene informatie toegevoegd.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De museumjaarkaart is persoonsgebonden en gaat de eerste keer in op moment dat je eerste museumbezoek is. Na 12 maanden krijg je een bericht of je deze wilt verlengen. Ik heb zelf de kaart al enkele jaren en met twee of meer bezoeken hebben we de kaart er al uit.

Er doen helaas steeds minder musea mee. Nemo en het Anne Frank huis bijvoorbeeld niet. Een alternatief voor Nemo is het Museon in Den Haag. Dat is kleiner, maar heeft soms ook leuke exposities en tentoonstellingen.

Omdat je specifiek vraagt naar twee musea in Amsterdam, heb ik de lijst opgezocht van musea die wel meedoen:

» Museum Van Loon
» Museum Willet-Holthuysen
» Nederlands Instituut voor Mediakunst Montevideo/Time Based Arts
» Nederlands Scheepvaartmuseum Amsterdam
» De Oude Kerk
» Persmuseum
» Rijksmuseum
» Theatermuseum, TIN
» Tropenmuseum
» Tropenmuseum Junior
» Van Gogh Museum
» Verzetsmuseum Amsterdam
» Museum Geelvinck Hinlopen Huis
» Diamant Museum Amsterdam
» JHM Kindermuseum
» Stedelijk Museum Amsterdam
» Museum Het Schip/De Amsterdamse School
» Nederlands Uitvaart Museum Tot Zover
» OLYMPIC EXPERIENCE AMSTERDAM
» Hermitage Amsterdam
» Foam_Fotografiemuseum Amsterdam

Toegevoegd na 6 minuten:
NB. Wat ik zelf (met gezin) leuke musea vindt die wel meedoen:

Van Gogh Museum (Amsterdam), Stedelijk (Amsterdam), Treinmuseum (Utrecht), Museon (Den Haag), Naturalis (Leiden), Speeldoos tot Pierement (Utrecht), Open Lucht museum (Arnhem).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op som:
Ik kreeg een brief van museumjaarkaart met de nieuwe tarieven en daarin stond vermeld: per 1 juli komen Nemo en panorama Mesdag erbij. per 1 oktober Anne Frankhuis en Paleis op de Dam.
www.museumjaarkaart.nl zal al wel gegeven zijn
anneliez