Hoe krijg je een parkiet tam?

Mijn zus heeft een parkiet en dat is echt een kreng. Als je je hand in het kooitje doet gaat hij pikken en hij zit ook altijd te bekvechten met de andere huisparkiet.

Hoe kunnen we dit beestje tam maken (en het liefst ook iets minder druk en meer fluiten)

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een grasparkiet, circa 5 á 6 maanden uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Ik raad je even aan naar de onderstaande link te gaan en even bij het beste antwoord te kijken. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echter gezien de leeftijd geef ik je geen 100% garantie dat je hem nog echt tam rkijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een parkiet die net uit t blok komt zijn t beste tam te maken
maar met veel geduld kan je het nog wel proberen
geef hem bv iets wat hij lekker vind een pinda of zo
als hij t wil pakken niet geven!
dit hou je een paar dagen vol
uiteindelijk word hij rustig omdat hij wil dat wat jij hem wil geven
als je dat voor elkaar hebt, kan je hem alles leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg wat zout op zijn staart