Waarom hebben vrouwen 2 borsten?

Koeien hebben er 4. Waarom wij er maar 2? Waarom geen 1 in het midden (hehe, maakt me al aan het lachen).
Maar toch, waarom 2?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag al een vrouw voor me met spenen en vier borsten. Haha! +1 omdat je me liet lachen

Antwoorden (15)

het is gewoon zo. mensen krijgen vaak maar 1 of 2 kinderen dus hebben mensen 2 borsten. varkens krijgen vaak meer biggetjes en hebben dus meer tepels etc. de koe kan ik echter niet verklaren:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen wel eens meerlingen krijgen en je er dan 2 tegelijk kunt voeden. een andere reden is dat de melk in 1 borst niet altijd toereikend is en de baby dan naar de andere borst verplaatst kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stamt nog uit de prehistorie als voedsel schaars was. Als er 1 borst uitviel kon ze nog met de ander haar kind voeden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een ander aantal er *werkelijk* niet uitziet!
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net wat je gewend bent...
AWM
13 jaar geleden
Wen je hier al aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dagelijks samenleeft met iemand met 3 borsten, zie je het niet eens meer.
net als iemands huidskleur, zijn rare neus, zijn aparte stem. de eerste ontmoeting valt het op, maar op een gegeven moment zie je het niet meer. ik vind die 3 borsten wel mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eccentrica Galumbits!
AWM
13 jaar geleden
It is possible that the Big Bang was actually one of her orgasms ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo hitchhiken we maar door.
AWM
13 jaar geleden
3 borsten en 4 minduimpjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onsmakelijk, gelijk een antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, plusje voor Eccentrica!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, welke eerst?+
capthavoc
13 jaar geleden
dames ? leuk als avatar wellicht :)
Één borst kan leegraken of geen melk afgeven, met twee borsten heb je meer kans toch melk te kunnen geven. Een koe kan, net als de mens, ook meerlingen krijgen. Als je naar heel lang geleden kijkt (jagers en verzamelaars) hadden de koeien meer kans op 't groot brengen van tweelingen. Koeien kunnen na geboorte vrijwel direct lopen en dus vluchten. De mens kan dit niet en zal een tweeling moeten dragen. Hierbij kon er één vallen, zeker als ze zwaar werden. Een mens heeft naar mijn idee vast wel meerdere tepels gehad, en dus borsten. Sommige mensen hebben nog een derde tepel. De reden dat we geen lange tepels die bij koeien spenen genoemd worden is omdat de mond van een kalf groter is dan bij babies. Volgens mij heb ik zo je vraag beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat we twee handen en twee benen hebben.
Valt er 1 uit, dat hebben we nog altijd een reserve exemplaar.
Het klinkt eigenlijk allemaal erg klinisch en koud, maar dat is zeker niet zo bedoeld.
Het versterkt de liefdesband tussen moeder en kind, en is eigenlijk een groot mysterie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
borsten zijn bedoeld om een kind te voeden
het heeft geen zin om 4 borsten te hebben
dieren hebben meerdere tepels want dieren krijgen meerdere nakomelingetjes
als een koe kalvert is er vaak maar een kalf
zo.n kalf drinkt niet een glas maar drinkt vèèl melk
een koe word gemolken voor de melk die wij dagelijks drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal borsten is het gemiddeld aantal kinderen per worp +1 reserve. Bij de mens is dat dus 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mens is symerisch opgebouwd. Het aantal spenen is in de natuur aangepast aan het aantal te verwachten nakomelingen zodat allen gevoed kunnen worden en de overlevingskansen toenemen.
Bij varkens zijn dat er dus een heleboel en bij een kangeroe heel weinig.
Aangezien bij de mens over het algemeen niet veel meer baby`s tegelijk geboren zullen worden is twee qua getal het eerst wat in aanmerking komt om toch symetrie te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ene borst vandaag niet smaakt, dan kan de baby voor de andere kiezen. Bovendien hangt een borst steviger. Twee achterwielen maakt een fiets ook stabieler dan een achterwiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze anders naar een kant omvallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als tweeling zijnde danken wij de natuur voor deze service.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er in ieder geval (vanuit oorsprong) 1 nodig hebt.
Twee is overvloed. Wij zijn overvloed.
Zo hebben we ook 2 longen, 2 nieren, etc..we kunnen er eentje missen, maar zonder die ene kunnen we niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we symetrisch zijn in de bouw. Een kwestie van genexpressie in de aanmaak vanaf een klompje cellen. Daar zijn speciale genen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het bij mensen mogelijk is om twee jongen/baby's te krijgen. Als twee kinderen met één borst gevoed moet worden, zal die borst te weinig voeding aan maken.
Omdat het bijna nooit voorkomt dat een vrouw 3 kinderen krijgt, heeft een vrouw geen drie (of meer) borsten.