Hoe heet de ader in je onderkin?

Zie foto, Hoe heet de ader/ stuk vel die gaat hangen als je ouder word? Op de foto gaat het om de middelste

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
3.5K

Antwoorden (1)

Het is geen ader, het is de huid van je hals op verslapte spieren. Hoewel het de huid van je hals betreft, wordt het wel kalkoen-nek genoemd.

Verslapping van de huid van je hals is een kwestie van ouder worden. Net als de huid van je handen verraadt je hals vaak je leeftijd. Tenminste dat is het geval bij veel vrouwen, want hoewel zij dag- en nacht-crême gebruiken, wordt de hals meestal vergeten in te smeren.

Je kunt dit bestrijden door oefeningen te doen met de spieren in je gezicht (doe ik al jaren: 'gekke bekken' trekken), maar je kunt het ook aanpakken door een halslift. (Kijk wel uit want dit kan niet eindeloos gebeuren en na een aantal jaren moet het wel herhaald worden.) (bron)

Als bv alleen de voorkant van de hals verslapt is, volstaat een eenvoudige 'platysma-halsspiercorrectie'. Hierbij wordt geen huid verwijderd, slechts de platysmaspieren aan de voorzijde worden strak getrokken, hierdoor verdwijnen de plooien.
N.B. Er is sprake van een combinatie met SMAS-facelift. (bron)