Wat is het gemiddelde IQ van een mens?

En van een 12 jarig kind?xD
Ik had een paar maanden geleden in februari een IQ test gemaakt en het kwam uit dat de mijne 136 is, ik vroeg me af of het hoog is en wat het gemiddelde is=)
Ik ben nieuwsgierigxD

Toegevoegd na 11 minuten:
T'was trouwens een IQ van een Centrum die mijn school geregeld had, van het CLB.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat je ook niet teveel misleiden door een iq test want je hebt meerdere vormen van intelligentie die bepalen later of je rijk kan worden bijvoorbeel emotionele intelligentie en lichamelijke intelligentie etc etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel is meestal dat je een soort rapport van ze koopt waarin staat hoe geweldig je wel niet bent. Waardeloze testen die bij IEDEREEN, echt IEDEREEN een uitslag boven de 120 geven. Zelfs als je expres dingen verkeerd invult.

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddelde IQ in Nederland is 100. Voor kinderen geldt een andere IQ-test. Jouw IQ van 136 is erg hoor voor je leeftijd. Je mag jezelf rekenen tot de zeer intelligente personen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gemiddelde IQ is 100.
Van 85 tot 115 spreek je van een normaal IQ.
Boven de 115 is het IQ bovengemiddeld
Boven de 130 spreek je van hoogbegaafd.
Een IQ onder de 85 is beneden gemiddeld maar wordt ook wel zwakbegaafd genoemd.
Een IQ tussen de 70 en 50 wordt licht zwakzinnig genoemd.
Tussen de 50 en 35 spreken we van matig zwakzinnig
Tussen 35 en 20 van ernstig zwakzinnig
Onder de 20 van diep zwakzinnig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld is 100, en dat wordt normaliter vergeleken met je leeftijdsgenootjes.
Bij test met kinderen kunnen echter verschillen in kennis (! - niet intelligentie !) zo enorm zijn, dat je 'achter hoge' IQ-scores krijgt. Zeker op IQ-tests op Internet geven vaak een veel te rooskleurig beeld.

Als je werkelijk een IQ van dat niveau hebt, zul je op school ook gemiddeld overal op A-niveau scoren, uitsluitend cijfers van 9 en hoger op je rapport hebben, je doodvervelen op school, en je entree- en citotoesten of andere eindtoetsen zo goed als foutloos en twee keer zo snel als je klasgenootjes maken. In dat geval kun je er van uitgaan dat je redelijk hoog scoort.

Scoor je op school gewoon gemiddeld, dan zal je IQ ook gewoon ergens rond het gemiddelde liggen. De tijd zal het leren, maar je hebt er verder niks aan. De kans dat je naar het VWO zal gaan is vermoedelijk iets groter. Maar als je 2 bent, weet je al ongeveer wat voor middelbare school je gaat doen neem ik aan. Het zal althans geen grote verrassing meer zijn. 136 is namelijk vrij hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een IQ test van zo'n centrum die de school regelde. Ik had vroeger veel 10/10 op mijn rapport, maar nu heb ik een klas overgeslagen en ben net in het 3de trimester veranderd van klas en heb nu 12 10/10en op mijn rapport maar er zijn ook sommige mindere toetsen(er zijn 2 of 3 die onder 5/10 zijn), is dat dan ook goed?=S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12 keren 10/10 heb ik dus=)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal het wel een betrouwbare test zijn ; een klas overslaan is daar ook een indicatie voor.
De scores onder de 10 zullen dan vermoedelijk meer met niet leren of gemakzucht te maken hebben dan met niet begrijpen. Onderpresteren is bij mensen met een hoog IQ geen onbekend verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, ja, typfoutje. Staan er wel meer in trouwens.
De meeste tests zijn gebaseerd op een gemiddelde score van 100.
Het komt weinig voor dat iemand met een IQ van 136 dat niet weet.
Probeer in dat geval eens een EQ test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:lol: Die tweede zin....
Ze zal het ook wel weten en is vermoedelijk op zoek naar wat veren voor in d'r ...jeweetwel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag nog op die leeftijd toch?
Maar dat ze het daar niet verteld hebben of ze daar die vraag niet heeft gesteld, zou wel goed passen voor iemand met die scores.
IQ

90 -110 gemiddeld
110-120 boven gemiddeld
120-130 begaafd
130-150 hoogbegaafd
150 zeer hoogbegaafd

Toegevoegd na 2 minuten:
Een kind van 12 jaar met een IQ van 136 is zeker hoogbegaafd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit of een kind of een volwassene een IQ heeft van 136 om de begaafdheid te bepalen.
De scores zijn mede afhankelijk van de leeftijd. Je neemt iemand van 8 jaar niet dezelfde test af als iemand van 24.
Een opa van 86 met een IQ van 136 is ook hoogbegaafd. Kortom: iedereen met een IQ van 136 is hoogbegaafd.
Alleen het vaststellen van het IQ heeft wat meer voeten in de aarde dan iedereen hetzelfde testje te laten doen, en daar spelen meer dingen een rol bij dan leeftijd alleen.
Ik kan mij nog herinneren dat ik een jaar of acht was en een boekje had gevonden met de titel " hoe test ik mijn IQ ". Dat vond ik wel interessant. Alleen toen kwam ik een paar vragen tegen die begonnen met de opdracht " Zoek de vreemde eend in de bijt " en toen heb ik het opgegeven.
Om en nabij de 100 is heel normaal gemiddeld.
Maa rbedenk goed dat een hoger iq je geen beter mens maakt. Je kunt je capaciteiten wel gebruiken om de wereld een beetje beter te maken maar dat kan ook met een veel lager IQ.
Ik heb ook iets meer dan 100 en heb daardoor veel tijd kunnen besparen. Totaal drie klassen overgeslagen en 5 scholen afgemaakt maar ik ben net zoveel of weinig als ik minder dan 100 had gehad of als iemand die < 100 heeft.
Voor GV is het wel weer makkelijk want o.a. door al die scholen heb ik van aardig wat zaken kennis opgedaan.
Dat zet ik weer in om anderen van antwoorden te xoorzien zodat ik op die manier zelf de wereld een heeel klein beetje beter kan maken.
Het is niet wat je kent, of weet of bent, maar wat je doet wat je bijzonder maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het CLB is een centrum voor hoogbegaafdheid.
Met 136 ben jij hoogbegaafd.
Als het goed is geeft het CLB jouw ouders of school ook een rapport over jouw uitslag en wat dit voor jou betekent.
Dat mag ook wel, want zo'n test kost 1500 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 is ooit als gemiddelde vastgelegd. In de praktijk zijn we intelligenter geworden en is het nu ongeveer 105.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honderd is het gem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja gemiddeld is er onder de 100