hoe krijg je lossere heupen ?

Ik wil graag wat lossere heupen om beter te dansen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
19.1K

Het beste antwoord

Je kunt er veel aan doen, hoewel de een van nature een stijve hork is en het nooit zal leren : dansen, is veel bewegen op zich al een punt, maar nog meer heb je aanleg?

Natuurlijk kun je zo stijf zijn dat al je spieren pijn doen , zittend werken bv, maar er zijn mensen ondanks continu bewegen (sporten en tegenwoordig ook veel yoga) of fietsen, die het echt nooit zullen bereiken, soepele heupen.
Ik noem ze wel eens Braziliaanse heupen denk aan de Samba (link op 1.25 top Samba danseres) https://www.youtube.com/watch?v=DacRQm4Xq_g

Vergeet echter niet ook een simpel(?) kinderspelletje als hoelahoepen dat in mijn tijd voor kinderen was en tegenwoordig ook gebruikt wordt voor beweging en versoepeling van je heupen dus.

Echter: ben je een stijve hork, dan lukt dit niet, leg je er bij neer, jij hebt vast andere kwaliteiten!:)

Toegevoegd na 3 minuten:
Van houten hark naar vloeiend bewegen! vond ik https://thinkaboutkink.wordpress.com/2013/11/20/van-houten-hark-naar-vloeiend-bewegen-2/

Toegevoegd na 14 minuten:
ANTWOORD

Soepele heupen door
-rek- en strek oefeningen
-yoga
-sporten
-fitness
-danslessen.
Fitness programma zoals Zumba kan hierbij helpen. Wil je meer dan losse heupen dan kun je beginnen met oriëntaalse dans of ook wel buikdans genoemd. Hoe vaker je dit allemaal doet hoe losser je heupen zullen worden.
Dansscholen, sportscholen bv of DVD’s aanschaffen om dit zelf thuis te doen. Je hebt dan alleen sportkleding en een gym matje nodig. Pas wel op voor verkeerde houdingen, bewegingen en te fanatiek sporten/ bewegen.
Je hebt ook grote kans op spierpijn wat ook na verloop van tijd steeds minder zal worden als je geen foute bewegingen maakt.
Eet daarnaast ook gezond en drink voldoende.

Kijk eens bij de dans- en sportscholen en andere verengingen in de buurt of je niet een keer een proefles kunt volgen.
De basis van salsa, oriëntaalse dans/ buikdans staan ook op DVD’s (kijk eens bij een webwinkel) en zelfs op youtube.

Succes!
https://www.hoewatwaarom.nl/mens-en-gezondheid/overig-mens-en-gezondheid/hoe-krijg-soepele-heupen.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meer gaan dansen, door veel te oefenen gaat het vanzelf makkelijker.
Hoelahoepen is ook een goede heupoefening.
Daarnaast regelmatig rekken en strekken, en yoga doen, om leniger te worden.
Ritsuka