Waar kan je zuiveringszout kopen?

Voor het bakken van muffins heb ik soms zuiveringszout nodig, dit kan ik echter niet vinden in de supermarkten of banketbakkerijen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiveringszout?? Bedoel je niet het poeder om te rijzen wat in de bakkerswereld bekend staat als koolzuurpoeder.

Antwoorden (7)

Bij de drogist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gimborn Zuiveringszout: Natrium bicarbonaat
c.a. € 2,50 125 gram.
Bij de meer gespecialiseerde drogist 1kg van Tendo c.a. € 4,40
Zuiveringszout is medicinaal, in die hoek moet je het dus zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiveringszout, natrium bicarbonaat, wordt ook wel baking soda genoemd. Dit kan je bij een drogist vinden. Let wel op de ingredientenlijst! Er moet staan natriumbocarbonaat of E500(ii). Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiveringszout is het hoofdbestanddeel van bakpoeder. Dat is wel overal te krijgen, en kun je gerust gebruiken waar zuiveringszout staat aangegeven.

Het heet ook wel natriumwaterstofcarbonaat, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Zeer juist, +1.
Het spul wordt ook wel baking soda genoemd. Je komt het vaak tegen in Engelse recepten.
Ik koop het altijd bij de Toko.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In winkels waarmen engelse produkten verkoopt, in België vindt men het bij Stonemanor in Meerbeek (tussen Leuven en Kortenberg)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maagzout van Gimborn. (Is hetzelfde als zuiveringszout)
Bij Drogist of apotheek.
100% natriunbicarbonaat.