Wat maakt een pizza vet?

Ze komen niet uit een frituurpan of zo.
Bestaan er ook gezonde pizza`s?
Met gezond vet erin dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag lijkt veel op deze: http://www.goeievraag.nl/vraag/pizza-gezond.49713
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!

Het beste antwoord

Hetgeen wat pizza vet maakt, is hoofdzakelijk wat we erop gooien. Kaas, Gehakt of pepperoni of salami, En ook de bodem die gemaakt word met witmeel is behoorlijk calorierijk.
Als je je eigen pizza maakt, met bijv. volkorenmeel, weinig olie en veel groenten, of bijv. fruit zoals ananas, voor vlees kies je kipfilet of een stukje witvis. De tomatensaus die op de meeste pizza`s zit is trouwens wel gezodn.

Toegevoegd na 37 seconden:
gezodn = gezond. ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
olijf olie is btw ook gezond (mits met mate)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij een pizza wordt het vet bepaald door de kaas en en het vlees wat er op ligt. De olijfolie kan geen kwaad. Bon apetie.

Toegevoegd na 1 minuut:
En Italia zelf heb je ook een pizza met patat er op, en ja dan is dat ook niet zo best.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan olijfolie wel kwaad.
Dat zit barstensvol calorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht het niet, is natuurlijke olie, waarbij de gezondheidzorg ongeveer de helft van ons nivo heeft. Toch worden mensen daar gemiddeld veel ouder. Ik heb er jaren gewoond en ook gegeten, alles smaakt er beter en is gewoon gezonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... Olijfolie is beter dan reuzel, maar het is wel gewoon vet, als je het eet wordt je wel gewoon dik, en als je dik wordt heb je wel meer risico op allerlei kwalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks mis met olijfolie. Is één van de gezondste oliën die er bestaat. Uiteraard moet je het met mate gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad het toverwoord: mate.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=444564
is denk wel een goeie site dat is een blog waar dit onderwerp over gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke laag mozzarella, worst, gehakt en olie in de saus en het deeg maken een pizza vet. (En ze zitten ook nog eens vol zout!)
Een gezonde pizza zal je waarschijnlijk niet zo snel vinden in de vriezer van een supermarkt, en ook niet bij de Domino's of Pizza Hut.
Misschien bij een authentiek Italiaans restaurantje?
Maar dat valt ook niet te controleren...

Maak hem anders zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf maken is geen optie. Heb helaas geen oven.
Had me anders wel leuk geleken. +1.
Biologische groentepizza, of pizza met kip of tonijn zijn de minst slechte pizza's uit de supermarkt.