Een mens kan van nature zwemmen, alleen op iets oudere leeftijd verleer je het weer. Maar een baby kan direct na zijn geboorte gewoon zwemmen, het is een van je instincten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je uitgaat van evolutie en de mens in miljoenen eeuwen geevalueerd is vanuit eencelligen, vissen, amfibieen, reptielen, zoogdieren, kun je je beter afvragen wie het zwemmen heeft afgeleerd.

Bijna alle zoogdieren kunnen van nature zwemmen. Bij de mens is dat rudimentair ook aanwezig. Een pasgeboren baby maakt in het water meteen zwembewegingen zoals een hondje. Hij kan (onder water) zwemmen. Als dit niet wordt geoefend, verdwijnt dat weer. Daarna moet hij het weer opnieuw leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen is geregistreerd sinds de prehistorie, de oudste opname van zwemmen dateert uit steentijd schilderijen van ongeveer 7000 jaar geleden. [Bewerken] Schriftelijke referenties dateren van 2000 voor Christus. [Bewerken] Enkele van de vroegste verwijzingen naar zwemmen ook de Gilgamesj , de Ilias, de Odyssee, de Bijbel, Beowulf, en andere sagen. In 1578, Nikolaus Wynmann, een Duitse professor in de talen, schreef het eerste boek zwemmen, The Swimmer of een dialoog over de kunst van het zwemmen (Der Schwimmer oder ein Zwiegespräch über die Schwimmkunst). Concurrerende zwemmen in Europa begon rond 1800, meestal met behulp van schoolslag. In 1873, John Arthur Trudgen introduceerde de trudgen naar West zwemmen wedstrijden, na het kopiëren van de borstcrawl gebruikt door Indianen. Vanwege een Britse minachting voor opspattend water, Trudgen werknemer een schaar trap in plaats van flutter kick de borstcrawl's. Zwemmen was onderdeel van de eerste moderne Olympische Spelen in 1896 in Athene. Richard Cavill In 1902 introduceerde de borstcrawl aan de westerse wereld. In 1908, de wereld Swimming Association Federation Internationale de Natation (FINA), werd gevormd. Butterfly werd ontwikkeld in de jaren 1930 en was aanvankelijk een variant van de schoolslag, totdat het werd aanvaard als een aparte stijl in 1952
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven op aarde is in de zee ontstaan,maar wie daar nu het eerste was,zal altijd wel onbekend blijven,maar je kunt er van uit gaan dat"het"zwemmen kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!
De persoon die het wilde overleven, toen hij in het water viel. Heel lang geleden dus. Daarna hebben de anderen het overgenomen en geperfektioneerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adam en Eva, want dat waren de eerste mensen op aarde! (: