Volgens de Bijbel is de eerste mens geschapen door God.

En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
God spreekt in het getal van velen (meervoud) gelijk Hij ook terstond en verder doet, zeggende: (naar ons beeld, naar onze gelijkenis); en als zich beradende [menselijker wijze gesproken] om ons aan te wijzen de Goddelijke Drieënheid, en de waardigheid van dit laatste schepsel des mensen.
De Drieënheid bestaat uit: Vader, Zoon en Heiligen Geest. Deze 3 zijn 1. Dit is voor een menselijk verstand onbegrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is de sprookjesversie, dus daar zou ik niet te veel waarde aan hechten, jojost1. De sprookjesversie wordt aangehangen door mensen die niet zelf willen nadenken, of die in hun jeugd zo geïndoctrineerd zijn dat ze niet meer zelf KUNNEN nadenken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwdiaans, God is eeuwig. Zie definitie van eeuwig: http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=eeuwigheid Guido, bedankt voor je respectvolle reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen dank, het was een kleine moeite.
Zou ik niet aan beginnen, nu dat geloof en wetenschap onderling erg ter discussie staan tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar zijn twee versies over, een daarvan is het scheppingsverhaal, de ander is de evolutietheorie, lees daarvoor Darwin er maar eens op na.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De evolutietheorie heeft niets met het scheppingsverhaal te maken.
Nou ik ben gewoon uit de buik van mijn mama gekomen. volgens mij komen de meeste mensen zo op aarde.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is erg afhankelijk wat je met deze vraag daadwerkelijk wilt weten of zien gebeuren?

Wil je meerdere opties zien worden opgesomd? Wil je de discussie tussen mensen van verschillende levensopvatting op laten laaien? Wil je een specifiek sluitend antwoord?

De eerste vraag kan hier mogelijk een antwoord ontvangen. De tweede zou ik gezien het reeds breed getreden pad hiervan niet doen en de derde zal afhangen van wat het antwoord is dat jij zult geloven.

Er bestaan verschillende ideeën over hoe de mens de aarde heeft bevolkt.

1. Er was een god en die heeft alles geschapen inclusief de mens.
2. Uit aminozuren en chemische processen heeft zich simpel levende materie gevormd en dit is ontwikkeld tot de verschillende diersoorten.
3. Er zijn meer intelligente levensvormen in het heelal en 1 daarvan heeft ons uit gezet op de aarde voor diverse redenen (vee, ontwikkeling, terraforming)
4. We zijn ontstaan uit demonen die van een andere dimensie zijn gevlucht en hier vlees en bloed zijn geworden.
5. Diverse tussen soorten (helaas heeft de mens in dit geval vaak niet al te veel fantasie)

Hopelijk heeft dit je vraag in geval van de eerste bedoeling beantwoord. En je mogelijk een optie gegeven om uit te kiezen voor de derde mogelijkheid. Voor de discussie mbt levensopvattingen, zou ik dit niet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar zijn verschillende theorieën over, nog niets is onomstotelijk bewezen. Het enige wat telt is wat je zelf gelooft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn bij mijn weten twee gangbare theorieen:
1) we zijn langzaam vanuit een soort aap geevolueerd tot wat we nu zijn
2) we zijn geschapen, een paar duizend jaar geleden, door een Almachtige, zo vanuit het niets.

3) extra idee van mij: het doet er weinig toe, we zijn er nu eenmaal, of 1) of 2) nu waar is. De wetenschap heeft bewijs voor 1), de kerk genoeg aanhangers voor 2), en die theorieen kunnen best naast elkaar leven (als we maar zelf willen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de evolutietheorie nog het meest hout snijdt als het gaat om het ontstaan van verschillende soorten leven (flora, fauna en menselijk leven) op aarde.

Als de vraag is hoe het "leven" op aarde is gekomen of is ontstaan dan kun je kiezen uit talloze theorien. Ik denk dat we voorlopig geen sluitend antwoord op deze vraag zullen krijgen.

Wat is "leven" eigenlijk?

Overigens kan leven misschien ontstaan uit "dode" materie (abiogenese) maar gedegen onderbouwing ontbreekt vooralsnog. Zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
door middel van de Darwin theorie "survival of the fittest". Apen die zich steeds verder ontwikkelden en uiteindelijk door adaptatie geëvolueerd zijn in de mens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De evolutieleer van Darwin is onweerlegbaar. Het getuigt van starheid in het denken dat het creationisme nog aanhangers heeft, uitgezonderd enkele zonderlingen in de states. Het prille begin van de mensheid is de amoebe, een eencellig wezen dat in water leeft en dat zich in de loop der eeuwen ontwikkeld heeft met sprongen (mutaties) Het grote vraagteken blijft : hoe is die amoebe daar gekomen? Hoe is het denken ontstaan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een UFO