Bij miljoenenjacht krijg je Zondagmiddag de bingokaart van uitzending van s'avonds. Dus weten ze de uitslag van de kaarten die ze uitgeven. Mag dat?

We krijgen nu een bingo actie van miljoenenjacht. Zondag middag krijg je de bingo kaart voor de uitzending van s'avonds. Dus Dan weten ze de uitslag al van de kaarten die ze uitgeven.... en kunnen dus bepalen waar de prijzen vallen Is dat toegestaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Amadea
10 jaar geleden
Dat kan toch helemaal niet? Er zit waarschijnlijk een week tussen de opname en de uitzending.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo krijg je de kaart op zondag? Gaat dat online? Of komt er een echte kaart via de post (op zondag?)

Antwoorden (1)

Deze actie lijkt me een zogeheten sweepstake en dat is wat anders dan een loterij. Bij een sweepstake heeft de trekking al plaatsgevonden. Voor een sweepstake hoeft ook geen inleg te worden betaald. De trekking van de 'winnende nummers' is feitelijk gedaan door de finalist van Miljoenenjacht. Hij/zij bepaalt namelijk welke koffers worden geopend.

De uitzending van Miljoenenjacht is echter niet rechtstreeks. In de regels op de achterkant van de brief over deze actie staat: 'voor iedere uitzending van Miljoenenjacht wordt onder toeziend oog van de notaris, aan iedere postcode in Nederland één Miljoenjacht Bingo-kaart met 12 getallen gekoppeld. Deelnemers die met dezelfde postcode meespelen hebben dezelfde Bingo-kaart. ' (Let niet op de merkwaardige spelling, die is niet van mij.)

Men kan de bingokaarten zo 'drukken' dat hierop alle nummers voorkomen van de getrokken koffers. Maar de 'verdeling' van deze extra prijs gebeurt op een eerlijke manier (het toeziende notariële oog.) Er staat ook in het 'reglement' (achterzijde van de brief waarin de actie wordt aangekondigd): 'Het kan voorkomen dat meerdere postcodes tegelijkertijd Bingo hebben. In dat geval winnen alle deelnemers die met die postcode meespelen eur 50.000.- per lot'. Wedden dat er nogal wat van deze prijzen gaan vallen?

Ik denk dat je deze actie mag zien als een soort extra kans op een prijs zonder er extra voor te betalen. Deze actie is dus geen loterij. En ik vermoed (nee, bewijzen kan ik het niet) dat men dit mede doet om de mensen over de hindernis heen te helpen dat de prijs van een lot van de Postcodeloterij met ingang van de trekking van december 2013 euro 11,75 wordt voor een lot met StraatprijsVerdubbelaar (let niet op de rare spelling, zo schrijft de Postcode Loterij (wat postcodeloterij had moeten zijn) dat. Die prijs is nu euro 11,50