Hoe kun je zien hoe een hamster zwanger is?

We hebben een russische dwerghamster, die heeft een tijdje bij een mannetje gezeten 2 weken of zo en ze hebben ook gepaard. Meerdere keren. Zeis zwaarder en dikker. Is ze zwanger?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

1: Dagelijks wegen.
Na ongeveer twee weken neemt het gewicht duidelijk toe.
2: Voelen.
Zet de hamster in een bakje. Doe je hand met duim en wijsvinger tegen elkaar rondom de buik van de hammie en laat haar er doorheen glippen. Je voelt vanzelf een bobbel net achter de voorpoten. Als je dat iedere week oefend, zul je vanzelf verschil merken (niet teveel knijpen ).
Ze krijgen ook last van nesteldrang en je kan de tepels bekijken