Als je je studie HBO stopzet, moet je je studiefinanciering terugbetalen. Moet je ook je OV Jaarkaart terugbetalen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Je moet hem teruggeven. Zelf ben ik ook een keer gestopt en toen was ik te laat met inleveren. Volgens mij heb je daar een week of 2 voor. Of net zolang tot de volgende periode (maand) ingaat. Als je hem dan niet hebt ingeleverd dan moet je per maand 136 euro betalen als ik me niet vergis.

Het is in ieder geval een aanzienlijk bedrag. Zoals al eerder geschreven moet je binnen 10 jaar een diploma hebben anders moet je alles terugbetalen. Als je niet staat ingeschreven bij een opleiding/school dan heb je ook GEEN recht op een studentenkaart. Dit omdat het een kaart voor studenten is en om student te zijn moet je studeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit is geen antwoord op de vraag.

Andere antwoorden (2)

Kreeg je al voor 1 september 1999 studiefinanciering dan staat je OV-studentenkaart los van je studieprestaties (studiejaren 1996-1997 tot en met 1998-1999). Ontving je voor het eerst studiefinanciering en OV-studentenkaart tussen 1 september 1999 en 1 september 2000 (studiejaar 1999-2000) dan is de kaart voor het studiejaar 2000-2001 niet afhankelijk van je studieprestaties, maar voor de daaropvolgende jaren wel. Ontvang je als student voor het eerst studiefinanciering na 31 augustus 2000, dan is de OV-studentenkaart afhankelijk van je studieresultaten. Dat wil zeggen: als je niet binnen de diplomatermijn afstudeert moet je ook de OV-studentenkaart terugbetalen voor de maanden dat je de OV-studentenkaart in je bezit had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ov-studentenkaart is onderdeel van de prestatiebeurs. De student kan kiezen tussen een week- en een weekendkaart. Haalt de student binnen tien jaar zijn diploma, dan wordt de kaart een gift. Anders moet de student het bedrag voor iedere maand waarin hij de kaart in zijn bezit had terugbetalen.