ja dat kan zeer zeker,
cup cakes worden zo genoemd omdat men in Engeland van alle ingrediënten een cup neemt. dus een kopje eieren, een kopje boter, een kopje suiker en een kopje bloem.
dit is handig voor het geval je geen weegschaal hebt.

ons recept is 200 gram eieren, 200 gram boter, 200 gram suiker en 200 gram bloem.
dus ook van alles even veel.
als banketbakker heb ik dit 40 jaar geleden al geleerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toevallig heb ik dat afgelopen weekend gedaan en ja, het lukte. Wel moet je in de gaten houden dat de cakemix iets meer rijst dan de cupcakemix. Iets kleinere hoeveelheid in de cups gieten dus. Normaalgesproken gebruik ik een ijslepel, nu iets minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zorg ervoor dat je minimaal 20 vormpjes gebruikt voor de cakejes. Ik gebruik altijd de cakemix van Koopmans, en op dat pak staat dat je ipv een cake dus ook cupcakes ervan kunt maken.