Als je iets importeert uit de U.K. Is dit dan vrij van btw en invoerrechten?

Vanwege vrije verkoop binnen de EU?
De site van de douane daar word ik ook niet veel wijzer van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50.9K

Het beste antwoord

Nee, je hoeft geen belasting en geen BTW te betalen.

Klik op onderstaande link en dan de bovenste vraag, daar vind je precies of je belasting moet betalen. Er zijn nl. drempelbedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Invoerrechten worden binnen de Europese Unie niet geheven.
Maar als je goederen importeert vanuit landen die zich binnen de EU bevinden, moet je de BTW aangeven en betalen aan de belastingdienst van het land waar de goederen aankomen. De hoogte van de BTW die je moet betalen hangt af van de douanewaarde van de goederen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat als de VAT in de UK er al op berekend is, moet je dan nog btw in Nederland erover betalen?
AWM
14 jaar geleden
Nee, er is een verbod op dubbelheffingen binnen de EU.
Dat is NIET vrij, je betaalt daar BTW of hier, wanneer het om substantiele bedragen gaat, kan het zijn dat je BTW alsnog weer moet betalen , ook al heb je daar ook tax betaald.
Groot Brittanie maakt geen deel uit van EUROLAND.
Voor GB is dat ongunstig , de Britse Pond was tot voor niet zo lang geleden 1 .50 Euro, nu is het nog maar 1.10Euro
Dat zal zich voortzetten. Je kunt nu in Engeland leuk shoppen maar houd in de gaten dat het wel een EU maar geen EUROland is.
Ook is mijn ervaring met UK bedrijven ongunstiger dan bv.
Duitsland en andere Europese landen.
Ze rekenen vaak belachelijk hoge S/H kosten, maak hierover op voorhand afspraken, dat voorkomt onaangename verrassingen, is mijn ervaring.
In mijn aankopen in het buitenland is meer dan de helft van wat niet in orde was, afkomstig uit GB.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij als particulier iets koopt uit de U.K. zal je gewoon Engelse btw betalen (VAT).
Als je als bedrijf goederen importeert uit de U.K. kan je de goederen btw-vrij ontvangen als je kan bewijzen dat je een bedrijf bent. Dit doe je door je Nederlandse btw-nummer aan het Engelse bedrijf door te geven zodat zij je een factuur kunnen geven waar geen btw op staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets importeert uit U.K dan betaal je als particulier wel btw en als bedrijf niet. Invoerrechten betaal je niet en ook geen btw over je verzend kosten, als je het laat op sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit invoerbelasting hoeven betalen vanuit Engeland of welk ander land in de EU dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is tot eind dit jaar nog geen invoer. Daarna kan het dus gebeuren dat er wel weer invoerrechten komen. Want het VK valt dan buiten de EU, omdat ze uit de EU zijn gestapt.

Veel mensen geven hieronder dus foutieve informatie. Laten we hopen dat er een goede oplossing komt, maar de EU kennende zal je straks gewoon mogen betalen...wees daar maar redelijk zeker van!