Ik wil de keukenmuren opnieuw verven. Waar moet ik op letten?

De muren zijn redelijk vet, hoe kan ik dit het beste wegmaken? Zijn er speciale verfsoorten voor de keuken (tot de hoogte van de keukenkastjes is het betegeld dus hoeft niet perse heel afneembaar te zijn) of kan ik elke latex er overheen schilderen? En is wit wel de juiste kleur voor een keuken en is het beter een wit met een kleine kleur erin te kiezen.

11 jaar geleden
14.6K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb zelf gewoon latex van Hornbach gebruikt. Dat ging prima, de muur heb ik ontvet met water en ammoniak. Ik heb gekozen om zelf mijn latex te mengen met zo'n flesje latex kleur middel. Ik heb de muren zachtgeel geverfd.

Antwoorden (4)

Goed schoonmaken met een ammoniak oplossing (scheutje ammoniak in een emmer). Goed ventileren (stinkt best wel) en heel goed naspoelen. Je hebt speciaal afneembare latex (acryllatex). Hierna is het niet meer met "normale latex" over te schilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ral 9010 is een beetje creme-/gebroken wit. De muren eerst reinigen. (kan prima met sierpleister reiniger, eigen merk v.d. bouwmarkt) Daarna over sauzen. Om te voorkomen dat muren weer vettig worden... plak er speciale folie overheen. Afwasbaar & makkelijk in onderhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ral 9010 is behoorlijk wit-wit. Je bedoeld waarschijnlijk RAL 9001, dit is creme-wit
de klusjesman die vorig jaar mijn keuken schilderde, gebruikte st. marc om te ontvetten.
werkt uitstekend, en je staat niet in vieze dampen.
te verkrijgen bij de bouwmarkt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben onlangs onze muren en plafond in keuken laten witten en inderdaad dit goedje: St. Marc stinkt niet en werkt super ontvettend. Aanrader!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is inderdaad te verkiezen boven ammoniak.
Je moet wel opletten als je ergens een wondje hebt dat prikt als hel.
Eerst ontvetten met bv. St marc en goed naspelen(i.v.m. met de residu's)Dan nakijken op fouten, eventueel met een schuurpapier de muren "koppen"( korrel 180 tot 320) naargelang de toestand.Ontstoffen.Gebruik de speciale acryl verven voor keukens en badkamers.Er bestaat van Sigma ook een afwasbare matte acryl verf.Het beste gebruik je in ieder geval een acrylaat gevelverf(100% acryl) Deze is ademend, meer dan de gewone.2 lagen moeten een perfecte afwerking geven.