Hoe kan ik rustig blijven? Help!

Ik ben zwaar tot over m'n oren verliefd geworden op een heeeerlijke jongen op het werk. Ik voel me net 16 en weer terug op school! Maar ik weet niet hoe ik moet doen, waar ik moet kijken en wat ik moet zeggen als ik'm zie... Ik ben normaal gesproken heel spontaan, maar daar blijft werkelijk niks van over als hij zich in mijn gezichtsveld bevindt. Hoe kan ik wat rustiger worden, zodat hij ziet hoe ik werkelijk bén, i.p.v zo zelfbewust en onzeker te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is net een ziekte, die verliefdheid... Het pakt je bij de kladden en je kunt bijna niet meer goed functioneren...
Wat te doen nu?... Je moet er naartoe, hoe sneller hoe beter... Ik zeg je dat die verliefdheid niet blijft, zeker niet jaren en jaren... Maar als je er meer van weet er meer contact mee maakt dan demystificeer je het... Hoe meer je de mysterie eraf haalt hoe beter het is... Je gedachten hemelen hem helemaal op tot buitensporige proporties... Ga erheen en zeg gewoon wat er is, hoe moediger je bent hierin, hoe beter... En ik zeg je als je er naartoe gaat, dan gebeurt er wat, of het wordt nog beter of het wordt slechter, maar het kan niet hetzelfde blijven, dat kan niet... Ga erop af... Spreek hem aan, ruik die jongen, zie hem van achteren, van overal... Maar ga erheen...

Succes met je verliefdheid en dat het een lieve partner mag brengen voor je in liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Sluit me aan bij Xinix maar aangezien het om een werkrelatie gaat...... kijk wel even hoe het met de regels daar gesteld is omtrent relaties op het werk. Wellicht is het handig je collega's nog niet te kennen in de verliefdheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip +1
Lastige situatie ,behoud wel je spontaniteit door hem een keer uit te nodigen om ergens wat te gaan drinken. Dan "breek je het ijs".....succes! geniet van je vlinders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwetsbaarheid brengt ons dichter bij elkaar !
blijf zoals je bent en laat hem zie hoe je werkelijk bent, en je bent werkeleijk zo, je mag best onrustig zijn, is toch leuk dat je je zo voelt, geniet er van, doe je niet anders voor... blijf bij jezelf

en hier mijn levenswoorden die ik graag met iedereen wil delen:

Liefde begint bij jezelf

Wees lief voor jezelf, en praat met jezelf

zeg tegen jezelf: Welkom in deze wereld...

Ik ben blij dat je een jongetje / meisje bent...

Je krijgt alle tijd om je behoeften vervuld te krijgen.

Je mag gerust nee zeggen...

Je mag gerust boos zijn...

Ook als je boos bent ben ik er nog voor je...

Je mag best nieuwsgierig zijn,

en dingen willen bekijken en aanraken en proeven...

Ik zal zorgen dat je veilig op verkenningstocht uit kunt gaan.

Je mag best gevoelens hebben...

Je mag best zelfstandig denken...

Je mag best anders zijn...

Je mag vragen om wat je hebben wilt...

Je mag gerust vragen stellen als je iets niet begrijpt.

Je mag gerust fouten maken...

Je mag in bepaalde dingen best middelmatig zijn...

Je hoeft niet volmaakt te zijn en altijd maar tienen te halen...

Ik hou van je helemaal zoals je bent.

Onthoud:

Wie niet van zichzelf houdt, kan ook niet van anderen houden

het woordje JE mag je ook vervangen door IK en ervaar wat het dan met je doet
ben wel benieuwd oj je reactie

succes met je nieuwe verliefdheid en je liefde, wens je echt dat het je lukt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel mooi, Ambrosia. Dank je wel.
tsja dat is het hormoon wat verliefdheid veroorzaakt.
blijf vooral jezelf hoe moeilijk ook op dat moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je rustig blijven, straal het uit en geniet ervan.
Als het niks wordt heb je in ieder geval deze tijd al gehad.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geniet dit grote genieten, zo vaak komt het niet voor.
rustig blijven... laat de tijd haar werk doen.
dit wordt echt wel minder en gaat ook weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geniet ervan
verliefdheid duurt maar even,echte liefde een heel leven