Hoe kan ik een (YouTube) filmpje in Powerpoint afspelen zonder internetverbinding?

Een filmpje downloaden is niet lastig, deze in ppt krijgen met goede weergave, zonder internetverbinding, wel. Heb wat geprobeerd met downloaden als flv en dan converten naar .mpg, maar bestand wordt steeds corrupt en toont scrambled beelden. 1) Welke downloadtool voor filmpjes heb ik nodig, en 2) via welk programma moet ik het filmpje converten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
5.2K

Het beste antwoord

Ik maak altijd gebruik van de website "youtubedownload.nl." Het voordeel hiervan: je hoeft geen programma te installeren, alles gebeurt web-based.

- Ga naar de webpagine youtubedownload.nl

- Je plakt de link van het filmpje op youtube in de aangegeven plek en je klikt op download video

- Selecteer hierna hoge kwaliteit .MP4

- Er verschijnt nu een opslaan-scherm. Klik op opslaan en geef een naam en locatie aan

- open de website "media-convert.com"

- Selecteer het bestand zoals je dit aangegeven hebt, zet het inputformaat op .mp4, als die dit niet automatisch doet

- Selecteer als output formaat MPEG-2; .mpg Dit is belangrijk anders kun je er in powerpoint nog niets mee!

- klik op "OK"; hij begint nu het bestand te 1. uploaden en 2. converteren, dit duurt even nagelang de grootte van het geselecteerde bestand en je internetverbinding. Tijd voor een kopje koffie dus...

- Als je in beeld krijgt: Bestand succesvol geconverteerd kun je dit downloaden door op de link te klikken, toegegeven deze is erg klein weergegeven.

- Et Voilá, je hebt het bestand in mpg-formaat op je pc staan, het andere .mp4 bestand kun je verwijderen en het mpg-bestand voeg je bij je powerpoint presentatie in.

Nu kun je het filmpje zonder internetverbinding gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij werkt deze wel onder IE7. Alleen gebruik ik niet rechtermuisknop - opslaan als. ik klik gewoon met de linkermuisknop. Hierna krijg je een schermpje of je hem wilt openen of opslaan. Kies dan voor opslaan en je kunt een locatie op je schijf uitzoeken. Sommige sites hebben de functie van de rechtermuisknop namelijk uitgeschakeld. Het idee daarachter begrijp ik zelf ook niet. Firefox heb ik helaas geen ervaring mee.

Andere antwoorden (3)

Zodra de movie op je systeem staat: player in je PPT inserten, source naar het filmpje zetten en eh, wijntje inschenken:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is mij gelukt met http://youtubedownload.altervista.org/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik de WMR80 recorder om video streams te downloaden. Dat werkt ook voor uitzendinggemist bijvoorbeeld.

Vooral allen YouTube kan je ook http://kissyoutube.com/ gebruiken. Dan hoef je niets bij jezelf te installeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Converteren, daar gebruik ik VideoSpin voor, tenzij ik veel van plan ben. Dan open ik Pinnacle Studio. VideoSpin kan je downloaden vanaf http://www.videospin.com/ en (voorzover ik weet) gratis installeren en gebruiken voor privé-gebruik.