Ik heb een zonnehemel geërfd..geen idee hoe oud dat die is maar kan ik die zo gaan gebruiken?

Of is dat niet veilig omdat ik niet weet hoe oud de lampen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5K

Het beste antwoord

Je kunt de lampen laten meten op hun straling door een zonnebankboer oftewel bij een zonnestudio die lampen verkoopt :)

Als er namelijk oude lampen in zitten, lig je uren voor niets te bakken zonder dat je bruin wordt :(

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat de lampen gevaarlijk zijn; daar ben ik het niet mee eens. Alles waar teveel voor staat is slecht; zo is het ook met de zonnebank; gebruik met mate!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik denk niet dat het onveilig is, maar na een tijd bruinen de lampen minder.
ik zou gewoon eens kijken wat er gebeurt nadat je er onder bent geweest, qua kleurtje.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik zou zeker uitzoeken hoe oud dat ding is! Vroeger waren de veiligheidsnormen beduidend lager dan tegenwoordig. Ook hebben erg oude lampen meer negatief dan positief resultaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat voor merk zonnehemel het is en hoe oud die is, maar het kan dat het materiaal verouderder is en dat de veiligheids eisen zijn aangescherpt in de loop van de tijd.

Je moet sowieso oppassen met kunstmatig zonnen het kan bepaalde vormen van huidkanker veroorzaken. En ze verbruikeen veel stroom.

http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/07/zonnebank_onder.html

en

http://www.milieugezondheid.be/dossiers/Zonnebanken/studie_veiligheid_consumenten_zonnecentra_020415.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je erfenis! Maar...., je weet niet hoe oud de lampen zijn. Schroef er nieuwe in, en weer een probleempje minder.
Geniet van de 'warmte' in deze donkere dagen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zonnebank is slecht voor je huid. Je kunt je ook laten bespuiten en dan zie je ook bruin.... of zoiets.

Oude zonnebanken zijn helemaal slecht voor je en daar is al zat over geschreven, zoek maar eens op het internet.

Waarom wil je eigenlijk op een verdroogde wortel lijken???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow..dat is ook een manier om te reageren.. heb het ding ook maar gewoon geërfd hoor..
Kun je nagaan hoeveel uren de hemel is gebruikt.
Anders gebruik je alleen stroom om lekker warm te liggen.