Hoe gezond is appelazijn?

Van appelazijn wordt veel positiefs gezegd, maar welke voordelen (goede eigenschappen) heeft appelazijn nu degelijk?

Graag commentaren met wetenschappelijk onderbouwde bronnen a.u.b.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt vooral gebruikt om af te vallen hè?
Is dus alleen 'gezond' voor mensen met overgewicht.
Ik heb het zelf ook gebruikt maar nu niet meer omdat ik ondergewicht heb en daar voor behandeld wordt.

Antwoorden (2)

appelazijn gebruik je als je een dieet doet,want het versnelt de stofwisseling, terwijl het hongergevoel afneemt. appelazijn heeft ook een urine afdrijvende werking en werkt bovendien om te ontslakken.je drinkt het het liefst in de ochtend op een lege maag 2eetlepels met wat honing en aan gevuld met lauw water,maar het werkt wel om wat kilo,s kwijt te raken je hebt ze in capsules en ook in gewone flessen bio appelazijn die je voor salade gebruikt ,en die heb ik gebruikt maar heb een link voor je waar veel uitleg staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen min, maar je bron is niet wetenschappelijk onderbouwd, en info.nu is net zo (on)betrouwbaar als willekeurige goeievraag-antwoorden, het is een website waar iedere leek artikelen op mag zetten zonder ergens iets vanaf te hoeven weten.
Afvallen
Aanhangers van natuurlijke geneeswijzen beschouwen (niet-industriële) azijn als een voedingsmiddel dat onder meer kanker zou helpen voorkomen. Maar een overtuigend bewijs daarvoor werd nog niet geleverd.

Nogal wat mensen geloven dat je kunt afvallen door in de loop van de dag geregeld wat (appel)azijn te drinken of azijntabletten in te nemen. Dat het zuur de maag doet samenkrimpen en je daardoor minder eet, lijkt aannemelijk, maar is niet juist.

De maag is immers uitstekend beschermd tegen zuren. Ze maakt zelf het sterkste zuur aan dat in ons lichaam voor komt. Er bestaat ook geen enkel bewijs voor dat azijn de vetverbranding zou opdrijven.

Er zijn wel andere interessante effecten. Na een lepeltje azijn bij een ontbijt dat rijk is aan koolhydraten, zou je de rest van de dag 200 tot 275 kcal minder eten. Het zou ook een sterker gevoel van verzadiging geven.

Maar dit volstaat niet om azijn te promoten als afslankmiddel. De studies in dat verband waren te kleinschalig en te kortlopend. De onderzoeken naar de invloed van azijn op de maaglediging spreken elkaar tegen.

En hier naast nog: als je er echt van zou afvallen waren er geen dikke mensen meer