Mijn Windows verkenner werkt niet meer. Hoe kan ik dit herstellen?

Sinds enige tijd werkt mijn (vista) verkenner niet meer. Het probleem is dat ik geen mappen, welke ik via 'Start' , Computer, C schijf, gebruikers of wat anders kan openen.
Krijg wel een melding om het probleem met Power Cinema op te lossen. Is dit een oplossing of zijn er andere mogelijkheden om mijn verkenner terug te krijgen? Alle relaterende vragen heb ik bekeken maar bieden geen oplossing. Alvast mijn dank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je zou kunnen proberen met systeemherstel terug te gaan naar de laatste datum waarop je het probleem nog niet had. Systeemherstel werkt vrij goed in Vista.

Alle Programma's > Bureau-accesoires > Systeemwerkset . Systeemherstel
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik systeemherstel uitgeschakeld, omdat 't 't opstarten/afsluiten en dergelijke vertraagd. Verder zet 't standaard veel bestanden extra op de C-schijf (is dat aan te passen naar bijv. de D-schijf?). En da's lastig, omdat ik backups van de C-partitie maken met Ghost - en dan wil je niet de backups al te groot hebben.
rose
14 jaar geleden
Bij ghost kun je toch aangeven welke bestanden je niet mee wilt ghosten? Als je vanaf de command prompt werkt heb je allerlei geweldige opties in Ghost. Het kan ook zijn dat de nieuwere versies heel anders werken, ik werk nog met 2003, pre powerquest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar da's weer zo'n uitzoekerij ;).
En als je tóch al regelmatig Ghost gebruikt, is systeemherstel niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt rose +11
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

PowerCinema verwijderen via Start/Instellingen/Configuratiescherm/Software. Rebooten. Opnieuw installeren.
Als dat niet helpt, weet je tenminste al waar 't aan ligt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mogelijk kan 't ook helpen om thema's uit te schakelen. (Start/Uitvoeren/Services.msc {enter}).

Klooien in 't Windows-register helpt misschien ook: dan moet je waarschijnlijk de PowerCinema-entry die er voor zorgt dat er een item bijkomt als je rechtsklikt op een map, verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je reactie
Je kan eventueel kunnen proberen even een systeem herstel te doen. Meestal help dat wel..
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord