mag je reizen buiten EU met een belasting invordering?

heb vandaag een invordering gekregen van de belasting kinderopvang toeslag moet ruim 20000 euro terug betalen! heb een persoonlijke betalingsregeling aangevraagd en is afgewezen omdat het met opzet of grove schuld is ze willen dat ik het bedrag in 1 x betaal binnen 10 dagen, heb vandaag ook een bezwaar brief ingediend mijn vraag is nu ga volgende week naar mijn man in tunesie voor 6 weken kunnen ze me op schiphol tegen houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
paulus811
11 jaar geleden
1-0 voor de belastingdienst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel 6 weken naar Tunesie en je schulden niet betalen? Kom op, dit is 2012. Je hebt bewust geld aangenomen terwijl je wist dat je er geen recht op had, dat schrijf je zelf. Ga de komende 10 dagen maar eens heel hard werken en betaal je schulden. Als je dan nog wat over heb kun je altijd nog naar Tunesie. Desnoods ga je maar 1 weekje.

Antwoorden (2)

ja, dat kan. via je isbn nr of sofinr is eea gekoppeld met de paspoortcontrole. vraag advies bij een bureau voor rechtshulp - zij weten vast nog beter hoe hiermee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
isbn????? Dat is een identificatie voor boeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ohw paulus, het moet natuurlijk bsn zijn. wat dom van mij.
dankje voor je correctie. zal ik mijn hele antwoord weghalen en opnieuw formuleren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zit nu helemaal in de stress mij man woont in tunesie die ik een paar maanden niet gezien heb en wil zo graag kunnen vertrekken
paulus811
11 jaar geleden
Dit is niet dom hoor, maar vooral grappig hoe je met 1 letter een totaal andere betekenis aan een antwoord geeft ;-)
paulus811
11 jaar geleden
Ja lisa80, dat begrijpt iedereen, maar de belastingdienst wil binnen 10 dagen 20.000 teveel ontvangen gemeenschapsgeld van je zien. En belastingschulden van dit formaat worden geregistreerd en je loopt het risico dat ze je ervoor aanhouden. En al zou je door de douane komen, hoe groot denk je dat je probleem na die 6 weken is als je weer terugkomt? De belastingdienst wacht niet met beslagleggen tot je van vakantie terug bent. Het beste regel je het vooraf lijkt me.
Dat kan inderdaad zoals al gezegd. En nog vervelender, als je terugkomt kunnen ze je aan de grens tegenhouden tot je de belastingschuld hebt voldaan.