hoe kun je in minecraft een creative wereld omzetten naar survival?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
11.9K

Antwoorden (5)

Dat is niet mogelijk, anders zou je eerst van alles kunnen bouwen & 100 diament pakken & ergens neerzetten & dan met survival gewoon verder gaan met die diamanten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Minecraft 1.3 kan je cheating aanzetten en daarmee kan je jezelf naar survival of creative zetten. Maar als je daadwerkelijk een wereld in survival wilt zetten, raad ik je aan om met de Minecraft server software je map op te starten, en de gamemode naar 0 te zetten in de server settings. Hiervoor heb je trouwens wel enigzins verstand van een Minecraft server nodig.

Dat wordt dus de client en de server van de nieuwste snapshot downloaden op mojang.com, verder zie ik geen opties. Misschien kan je wel in mcedit iets veranderen, maar van mcedit heb ik niet zo heel veel verstand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan heel makelijk als jij een server hebt opgezet dan heb je ook een mapje waar al je files in komen. Dat mapje staat ook het bestandje server (gewoon .txt volgensmij) en daar staat ook een regel 'GAMEMODE 1 of 0'

één van die 2 is de mode om terug te zetten naar survival.

Als je OP bent dan kun je het ingame ook veranderen door te zeggen /gamemode jeingamenaam 0 of 1

dus voorbeeld: /gamemode sualix 1

Hoop dat je er wat aan hebt :) Ik denk hetwel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MANIER 1

Dit is erg gemakkelijk! Zorg wel dat je eerst al je spullen in een chest doet! Maak dan een nieuwe wereld aan op creative mode. Sluit nu je MineCraft af en ga naar je .Minecraft folder (typ %appdata% in bij start en klik enter). Ga dan naar je saves en dan naar die nieuwe wereld. In die map staat dan een 'level.dat'. Deze 'level.dat moet je vervangen in de map waar jij creative mode wilt. Start nu MineCraft weer op en je wereld is in creative mode!

MANIER 2

Ook kan je Toomany Items installeren en dan je zelf op creative mode zetten! ;)

Kies zelf maar welke manier je gaat gebruiken!

Met vriendelijke groet,

Frank Leistra
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omzetten in multiplayer:

ga naar serverpropeties, en zet hem op gamemode 1

omzetten in singleplayer:

hiervoor heb je de toomanyitems mod nodig, deze kun je downloaden op
http://www.minecraftdl.com/too-many-items-inventory-editor/
.
ook heb je winrar nodig, deze kun je ook gewoon downloaden. het is alle 2 volledig gratis. als je winrar en toomanyitems heb moet je het volgende doen: ga naar start> %appdata%> .minecraft> bin> en klik te minecraft, openen met winrar. open dan je toomanyitems met winrar. nu moet je de bestanden van toomanyitems in het minecraft bestand slepen. als je dit gedaan heb heb je toomanyitems.

start nu minecraft op. linksbovenin staat dan ook soort C. klik hierop en de gamemode verandert

veel succes

groetjes,

stephan

voor hulp:

stephan.zandt@hotmail.com